امام جمعه شهرستان باخرز در یادواره سی شهید مسجد الزهراء(س) تربت‌جام گفت: مصلحت‌اندیشی در مقابل نفوذ دشمن پایمال کردن خون شهیدان است.
کد خبر: ۸۸۳۳۳۵۹
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام امجدی زاده شب گذشته در یادواره سی شهید مسجد الزهراء(س) تربت‌جام با اشاره به اهمیت جایگاه شهید و شهادت و تکلیف کسانی که در مسیر شهدا هستند گفت: شهدا بر اصول اعتقادی دین اسلام پایبند بودند و امروز مصلحت‌اندیشی در مقابل نفوذ دشمن پایمال کردن خون شهیدان است.

وی با اشاره به سیر تاریخی جبهه حق و باطل افزود: دو جبهه اساسی حق و باطل از ابتدای تاریخ بشریت باهم در تقابل بودند که گاهی این تقابل درگیری نظامی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بوده است.

وی نفوذ دشمن در گروه‌های مختلف از جبهه نیروهای انقلاب یک انحراف جهت دار دانست و تصریح کرد: امروز نفوذ دشمن در افکار گروه‌های مختلف تأثیر گذاشته است  به طوری برخی مجاهدان و خواص دیروز براثر بانفوذ دشمن و بی بصیرتی در مقابل رهبری می‌ایستند این همان تجربه تلخی بود که زمان رسول خدا هم بود.

وی اضافه کرد: پیروی از جریان ولایتمدار و ولایت محور با زیر بنای اعتقادی و فرهنگی منش، سیر و سلوکی است که از ائمه اطهار(ع) به ما ارث رسیده است.

امام‌جمعه شهرستان باخرز ادامه داد: زیربنای اعتقادی و سیاست ما عین دیانت ماست، سیاستی که امروز نیروهای ارزشی انقلاب مطرح می‌کنند برگرفته از قرآن کریم است.

امجدی زاده خاطرنشان کرد: جریان ولایت دفاع از حق با محوریت ولایت‌فقیه صورت می‌گیرد و حضرت زهرا (س) در میدان دفاع از ولایت و قرآن وارد میدان عمل شد و در مسیر دفاع از ولایت خالصانه جان داد.

وی با اشاره به سیاست شهدا گفت: سیاست شهدا و جریان شهادت در قله عظمت سیاسی الهی قرارداد، بنابراین نفوذ و استحاله فکری وعقیدتی، تقابل باسیاست ها قرآن است و با این سیاست وادادگی نمی‌شود از آرمان شهدا دفاع کرد.

وی با انتقاد از برخی مسئولان ابراز داشت: مدیرانی که در کنار خانواده شهدا عکس یادگاری می‌گیرند و بودجه خانواده شاهد و ایثارگر را به حداقل میرسانندعملاً ارزش‌های اصلی انقلاب را به سُخره گرفته اند که با این بازی‌های سیاسی، برضد ارزش‌های قرآنی، اسلامی و در مسیر بی‌دینی و همراه با وادادگی حرکت می‌کنند.

امام‌جمعه باخرز یادآور شد: افرادی که مسئولیت گرفتند و برکرسی نشسته‌اند با جریان نفوذ عقل و هوش را از دست دادند و در لایه‌های مختلف دولتی دروغ می‌گویند و شهدا را مسخره می‌کنند بنابراین سکوت کردن در مقابل رذالت‌های سیاسی در میز خطابه‌های داخلی و خارجی توسط شخصیت‌های جائزنیست و هدر دادن خون شهیدان است.

امجدی تأکید کرد: اقتدار، عزت، آرامش، شأنیت، افتخار ملی امروز جمهوری اسلامی ایران مدیون خون شهیدان است که در این برهه از زمان بصیرت افزایی پیروی از خون شهیدان است.

گفتنی است؛ همزمان با ایام فاطمیه دومین یادواره سی شهید مسجد الزهراء (ع) با حضورامامان جمعه وجماعات، خانواده شهدا، بسیجیان وقشرهای مختلف مردم شیعه واهل سنت درمحل مسجد برگزارشد و در پایان مراسم با تقدیم تندیس ایثار از خانواده شهدا تجلیل شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها