خبرهای داغ:
ایجاد سیستم‌های حمل و نقل ریلی و کابلی هوایی از جمله ایجاد اتوبوس‌های هوایی از مهم‌ترین موضوعی بود که در جلسه علنی عصر امروز شورای شهر شیراز مطرح شد.
کد خبر: ۸۸۳۳۲۷۴
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۹
عضو شورای اسلامی شهر شهر شیراز اظهار داشت: ایجاد سیستم‌های حمل و نقل ریلی و کابلی هوایی یکی از ضرورت‌های مهم در حوزه حمل و نقل شهری است که باید برای اجرای آن برنامه‌‌ریزی شود.

سید محسن معین با بیان اینکه بدون شک اجرای طرح‌های حمل و نقل هوایی تاثیربسزایی در کاهش ترافیک شهری و روان‌تر شدن رفت و آمد و حمل مسافر دارد خاطرنشان کرد: اجرای سیستم‌های حمل و نقل هوایی در مقایسه با مترو همچنین دارای کمترین هزینه است.

معین خاطرنشان کرد: در چند سال گذشته برای کاهش ترافیک در شهر به طرح‌هایی از جمله اجرای طرح ترافیک روی آورده شد که با درخواست و اعتراض مغازه‌داران پلیس از اجرای این طرح جلوگیری کرد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز همچنین اجرای منوریل را یکی از طرح‌های تاثیرگذار در حمل و نقل هوایی عنوان کرد و افزود: هزینه اجرای مترو در بهترین حالت 28 میلیون دلار در ازای هر کیلومتر است و این در حالی است که منوریل 60 درصد این هزینه را شامل می‌شود.

وی همچنین اجرای اتوبوس‌های هوایی را خواستار شد و گفت: سیستم بی اتوبوس هوایی در ارتفاع پنج متری حرکت می‌کند و هزینه اجرای آن معادل 20 درصد مترو است.

معین با بیان اینکه به طور خوشبینانه برای اجرای شش خط شیراز 60 سال زمان نیاز است گفت: در کنار این طرح باید اجرای سیستم‌های حمل و نقل هوایی مورد توجه قرار گیرد.

مطالعات استفاده از سیستم حمل و نقل هوایی آغاز می‌شود

شهردار شیراز خواستار اجرایی شدن سیستم حمل و نقل هوایی در شیراز شد و اظهار داشت: این طرح را می‌توان در اجرای طرح‌های ادامه خط یک به ویژه در محورشمال غرب و باغ‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

علیرضا پاک‌فطرت افزود: هزینه اجرای اتوبوس‌های هوایی یک دهم هزینه مترو است و سرعت عمل آن نیز  10 برابر است که باید برای کاربردی شدن آن برنامه‌ریزی کرد.

وی خاطرنشان کرد: برای دسترسی به حرم‌های مطهر نیز می‌توان از این نوع سیستم‌های هوایی از محور دروازه قرآن و یا از بلوار رحمت استفاده کرد که شهرداری نیز در این زمینه برای حفظ بافت فرسوده شیراز مطالعات لازم را انجام می‌دهد.

شهردار شیراز افزود: در موضوع بهره‌برداری از خطوط متروی شیرازی طوری برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته که در کمترین زمان ممکن خطوط مترو به بهره‌برداری برسد و فاز نخست متروی شیراز در خط یک نیز باید دهه‌فجر 97 افتتاح شود.

پاک‌فطرت همچنین به افتخارات شهرداری شیراز در حوزه اداری اشاره کرد و گفت: در این هفته حراست شهرداری و سازمان مدیریت پسماند به عنوان برترین‌های کشور مورد تجلیل قرار گرفتند.

غلام مهدی حقدل رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز خواستار آغاز مطالعه استفاده از سیستم‌های هوایی در شیراز شد.

عضو دیگر شورای اسلامی شهر شیراز نیز اظهار داشت: با توجه به ضرورت حمل و نقل سریع و بی‌مانع در کلانشهر ها، رودخانه خشک شیراز بهترین فرصت و بستر راه اندازی مونوریل بر روی آن است که لازم است در کنار تکمیل خطوط قطار شهری مطالعات آن با جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی انجام شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها