خبرهای داغ:
نخستین جشنواره شعر شهدای هنر و رسانه استان فارس با حضور پیكر مطهر یك شهید گمنام دوران دفاع مقدس برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۳۳۲۶۶
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۸
جمعی از اهالی هنر و رسانه فارس همزمان با فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت زهرا(س) و به بركت حضور لاله‌های گمنام دوران دفاع مقدس در این استان دور هم گردهم آمدند تا میثاقی دوباره با آرمان‌های شهدایی كه برای حفظ حریم ولایت و امامت راهی جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شدند، داشته باشند.

رهپویان حقیقی، شهدا بودند

به راستی كه شهدا رهپویان واقعی دیار حق و حقیقت بودند كه خود را فدای مكتبی كردند كه در آن آزادگی و بندگی حق حرف نخست را می‌‍زند و این همان مكتب حسین(ع) است كه انسان‌ها را از یوغ اسارت تن و ابرقدرت‌های دنیوی می‌رهاند تا به آزادگی و بندگی درگاه حق برساند.

كوثر نبوت، ولایتمداری را به تمام بشریت آموخت

این حسین(ع) و سید و سالار تمام آزادگان و شهیدان عالم پرورش یافته بهترین و پاكدامن‌ترین بانوی دو عالم است. بانویی كه كوثر نبوت بود، ولایت‌مداری و آزادگی را تا پای جان به فرزندانش و بلكه نسل انسان‌ها آموخت و بدین طریق بود كه تمام فرزندانش پس از او راه ام ابیها را طی كردند.

محفل نورانی و معنوی ما مزین به قدوم پیكر مطهر یك شهید گمنام دوران دفاع مقدس بود و همین باعث شده بود تا تمام عاشقان مكتب عشق و بندگی در این مراسم حضور یابند. شاعران، هنرمندان، خبرنگاران، عكاسان، اصحاب رسانه، پیشكسوتان دوران دفاع مقدس و نیروهای لشكری و انتظامی همه در این مراسم بر گرد هم آمده بودند.

مطلع نخست این برنامه‌ها بعد از تلاوت آیات وحی، سخنرانی و خوشآمدگویی سیدتقی سهرابی، مدیركل صدا و سیمای مركز فارس بود چرا كه این برنامه در محل سالن شهید ركنی این سازمان برگزار شده بود.

تحقق تمدن نوین اسلامی در سایه تداوم مسیر شهدا صورت می‌گیرد

وی در سخنان خود بر این نكته تأكید كرد كه برای رسیدن به تمدن بزرگ اسلامی باید تلاش‌های زیادی كنیم و این مسئله نیز در سایه تداوم مسیر شهدا محقق خواهد شد و ادامه داد: امروز به بركت خون شهدا نظام جمهوی اسلامی ایران، در جهان سربلند است.

سهرابی، آزادی‌خواهی را مهم‌ترین درس شهدا و مكتب انقلاب اسلامی دانست و گفت: ما هرجا كه در كشورمان پیشرفت داشتیم به دلیل توجه به راه و اهداف شهدا بوده است و هر جا هم كه نقص داشتیم به دلیل فراموشی اهداف شهدا بوده است.

مدیركل صدا و سیمای فارس در بخش پایانی سخنان خود بر این نكته تأكید كرد كه این برنامه به‌همت بسیج رسانه برگزار شده است و در آن از خانواده‌های شهدای رسانه تجلیل به عمل خواهد آمد.

بخش دیگری از این مراسم به سخنرانی حجت‌الاسلام جوشقانی، یكی از راویان و پیشكسوتان دوران دفاع مقدس از شهر مقدس قم بود كه در آن به بیان شرحی از دلاورمردی‌های مردان مرد روزگار در آن دوران پرداخت و گفت: رزمندگان ما وقتی به خدا وصل می‌شدند از تمام موانع عبور می‌كردند.

حضرت زهرا(س) دو عملیات فرهنگی و فیزیكی را انجام دادند

وی با تصریح اینكه رزمندگان همواره با رمز یا زهرا(س) امورات خود را به پیش می‌بردند، سیره حضرت زهرا(س) را یادآور شد و گفت: حضرت زهرا(س) در طول زندگی مبارك خویش ۲ عملیات بزرگ را انجام داد؛ یك عملیات فرهنگی بود كه هفته‌ای دو روز بر بالین شهدای احد می‌آمد و با این شهدا ارتباط برقرار می‌كرد یعنی آن حضرت سبك زندگی شهدا را ترویج می‌داد.

عبادت باید همراه با ولایت و حماسه باشد

جوشقانی با تأكید بر اینكه عبادت به تنهایی معنا ندارد و این عبادت باید همراه با روح ولایت و حماسه باشد، گفت: انس با خداوند در مسیری است كه شهدا انتخاب و آن را طی كردند و این‌گونه بود كه حضرت زهرا(س) در عملیات فرهنگی خود این مسیر را انتخاب كرد.

این مدرس حوزه و دانشگاه اظهار كرد: عملیات دیگر حضرت زهرا(س) عملیات فیزیكی بود یعنی خودش به تنهایی برای دفاع از امام زمانش به میدان آمد؛ ما در هیچ جای اسلام سراغ نداریم كه جمعیت اسلام ناب به حداقل برسد و همه لشكر رهبر امت تنها یك نفر و آن حضرت زهرا(س) باشد.

وی با تصریح اینكه مادر سادات در این عملیات ۳ مرحله را انجام داد، گفت: مرحله اول در پشت درب منزلش بود كه به پدرش متوسل شد و در این راه مجروح شد و محسنش نیز به شهادت رسید و این همان درس ولایتمداری است كه آن حضرت به ما آموخته است.

شهدای ما همگی ولایتمدار بودند

جوشقانی با بیان اینكه شهدای ما نیز همگی ولایتمدار بودند، گفت: ۹۰ درصد از شهدای ما امام(ره) را از نزدیك ندیده بودند اما تا پای جان مطیع اوامر ایشان بودند و در راه ولایت جانفشانی كردند.

این گزارش می‌افزاید، بخش دیگر این مراسم به خاطره‌پردازی سردار احمدعلی گودرزی، فرمانده نیروی انتظامی فارس اختصاص داشت كه به بیان خاطراتی درباره عملیات محرم، همان عملیاتی كه شهید گمنام حاضر در این جلسه به فیض عظیم شهادت نائل شده بود، پرداخت.

پایان‌بخش این مراسم نورانی شعرخوانی پروانه نجاتی و هادی فردوسی از شاعران بنام استان فارس درباره شهدا بود و سپس از خانواده‌های شهدا رسانه استان فارس تجلیل به عمل آمد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها