خبرهای داغ:

دومین کنگره بین‌المللی دیابت در شیراز افتتاح شد

با حضور متخصصان و پزشکان 11 کشور، دومین کنگره بین‌المللی دیابت در شیراز آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۸۸۳۳۲۶۰
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۴

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در آیین افتتاح «کنگره سه‌روزه دیابت و عوارض آن» اظهار داشت: دیابت مادر بسیاری از بیماری‌های غیر واگیر است و نارسایی کلیه و اختلال در عملکرد کبد و بیماری قلب و عروق با آن ارتباط دارد.

وی افزود: در جهان حدود 400 میلیون نفر گرفتار دیابت هستند درحالی‌که با تغییر در سبک زندگی و تغذیه می‌توان تا حد زیادی از پیشرفت این بیماری ممانعت کرد.

ایمانیه ادامه داد: باهدف دسترسی مردم به خدمات تخصصی پیشگیری و درمان دیابت، 9 مرکز تخصصی مراقبت کنترل دیابت در استان فارس راه‌اندازی شده چراکه حدود 10 درصد جمعیت بالای 18 سال فارس مبتلابه دیابت هستند و بسیاری نیز از بیماری خود اطلاع ندارند.

وی مصرف غذاهای شیرین و چرب را در ابتلا به دیابت مؤثر برشمرد و گفت: رژیم‌های گیاهی، حذف غذای فوری و غذاهای دارای فیبر و کم‌کالری مانند سبزیجات و کاهو، کرفس و نرمش روزانه در پیشگیری و درمان دیابت مؤثر هستند و با همین اقدامات می‌توان از هزینه‌های کلان تجهیزات و امکانات موردنیاز برای درمان بیماری‌های منشعب از دیابت جلوگیری کرد.

کاهش مصرف نمک و چربی از دیگر مواردی بود که رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در راستای جلوگیری از ابتلا به دیابت مهم ذکر کرد.

به گزارش فارس، دکتر زهرا عبدالهی رئیس دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت چندی قبل در شیراز، سوءتغذیه و فقر غذایی مادر در دوران بارداری را از عوامل ابتلا به دیابت و بیماری‌های غیرواگیر دیگر در دوران بزرگ‌سالی برشمرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار