خبرهای داغ:
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس گفت: نخستین جشنواره استانی پویانمایی به همراه نمایش 114 اثر پویانمایی هم‌زمان با دهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران در شیراز برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۸۳۳۲۵۳
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۷

زهرا افتخاری اظهار داشت: دهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی در تهران از پانزدهم تا 19 اسفند برگزار می‌شود که جشنواره شیراز نیز هم‌زمان با پخش انیمیشن‌ها و برگزاری کارگاه‌های نقد و بررسی در دستور کار قرار دارد با این تفاوت که بخش آثار ایرانی، بخش آثار دینی و ارزش‌های انقلاب ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان در برنامه شیراز مدنظر قرار گرفته است.

وی افزود: در این برنامه سه نشست برای دانشجویان در نظر گرفته‌ شده که مراحل پویانمایی از ایده تا طرح با حضور پویانماهای قوی شیرازی مورد بحث و بررسی قرارگرفته و همچنین کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی نقد و بررسی و تجزیه‌ و تحلیل فیلم‌ها مدنظر است.

افتخاری ادامه داد: این جشنواره جایگاه خود را در داخل و خارج به اثبات رسانده و جشنواره خوش‌نامی است و آرای تماشاگران می‌تواند در ارتقای آن اثرگذار باشد که در این راستا سیستم پیامکی در نظر گرفته‌ شده تا بازخورد نظرات مردم در مورد آثار سنجش و برای ارتقای کار استفاده شود.

وی تصریح کرد: به سبب شهرت شیراز در انیمیشن و پویانمایی بیشتر جوانان در این دوره حضور یافتند و کارها از نظر کمی و کیفی در رده مناسبی است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در بخش ایران 79 اثر در نظر گرفته‌شده و در شیراز امسال برای بخش خارجی برنامه نداریم اما در دوسالانه بعدی آثار خارجی هم خواهد بود.

وی تصریح کرد: در بخش ویژه پویانمایی کودکان 12 اثر در آن پخش می‌شود و برای بخش آثار دینی و انقلابی نیز پخش 23 اثر در قالب 6 پکیج برنامه‌های متنوع در نظر گرفته‌شده است.

افتخاری یادآور شد: با انجمن پویانمایی استان فارس و دانشگاه‌های مختلف برای نشست‌های تخصصی و کارگاه‌ها هماهنگی شده و لازم به ذکر است که سینما کانون دو سانس روزانه دارد با افتتاح آن از آبان ماه کار خود را آغاز کرده و مهدهای کودک‌ و هنرستان‌ها یا مراکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست از این سینما بهره می‌برند.

وی با اشاره به اینکه سیستم صدا، پخش تصویر، پرده ویدئو پروجکشن و موارد دیگر سینما کانون مطابق استاندارد است از برخی تغییرات از قبیل ورودی‌ها و خروجی‌ها به‌منظور ارائه خدمات مطلوب به کودکان و خانواده‌ها خبر داد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها