شهروندان برای حفظ سلامتی و در صورت تمایل به مصرف گوشت بوقلمون، فقط گوشت بسته‌بندی بخرند.
کد خبر: ۸۸۳۳۲۲۱
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: در حال حاضر یک واحد کشتارگاه خط ویژه بوقلمون در سطح استان فعال شده و با رعایت موازین بهداشتی در حال فعالیت است؛ در واقع نیازی نیست که بوقلمون تولیدی برای کشتار به سایر استان‌ها برده شود و خوشبختانه همه مراحل کشتار و بسته‌بندی نیز تحت نظارت ناظران بهداشتی و شرعی انجام می‌شود.

محمدرشید کرمی افزود: گوشت بوقلمون بدون پوست به طور طبیعی چربی کمی (یک گرم چربی در هر 30 گرم گوشت) دارد و کسانی که دارای رژیم غذایی کم‏ چرب هستند، می‏توانند از آن استفاده کنند.

این مسئول در ادامه اظهار داشت: 19 واحد در سطح استان با ظرفیت 145 هزار و 600 قطعه در هر دوره، بوقلمون پرورش می‌دهند و در روزهای اخیر نیز یک واحد پرورش بوقلمون مادر جهت تولید تخم مرغ نطفه‌دار و جوجه بوقلمون (با ظرفیت تولید 5 هزار قطعه) راه‌اندازی شده که نقش قابل توجهی در تولید و پرورش جوجه بوقلمون ایفا می‌کند.

وی تصریح کرد: با افتتاح واحد پرورش بوقلمون مادر، علاوه بر صرفه‌جویی ارزی و خروج از وابستگی به واردات جوجه یک‌روزه بوقلمون، سالانه بیش از 600 هزار قطعه جوجه یک‌روزه بوقلمون گوشتی تولید و عرضه خواهد شد. بوقلمون‌های تولیدی در استان زنجان نیز بعد از تامین نیاز استان،به سایر استان‌ها از جمله تهران ارسال و به مصرف می‌رسند.

استان زنجان با تولید بیش از 10 درصد گوشت بوقلمون یکی از قطب‌های تولید این محصول در کشور به شمار می‌رود و در صورت فعال بودن کل ظرفیت استان و با احتساب 2 دوره پرورش درسال، زنجان قابلیت تولید سالانه بیش از 3 هزار تن گوشت بوقلمون را دارد. همچنین در 9 ماهه امسال، 2 هزار و 130 تن گوشت بوقلمون تولید شده و اکثرا نژادهای «بی‌یو‌تی 6»، نیکولاس و هیبرید که از کشورهای اروپایی و کانادا وارد می‌شود، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ارسال نظرات