مدیر کمیته اجرایی جشنواره خوارزمی کشور گفت که در برگزاری نوزدهمین دوره جشنواره خوارزمی سال 96 نسبت به سال 95 تغییرات بi وجود آمد که از جمله مهم ترین آن شرایط سنی افراد شرکت کننده است که برداشته شد.
کد خبر: ۸۸۳۳۲۱۳
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، نعمت الله کاظمی فرامرزی چهارشنبه شب در گفت و گویی در آمل افزود : پیش از این شرایط سنی در جشنواره خوارزی 24 سال بود که برای سال آینده این محدودیت کم شد و دانش آموزان پایه دهم تا دانش آموزی که دارای 20 سال تمام باشند می توانند در جشنواره شرکت کنند.
وی درباره زمان بندی برگزاری جشنواره خوارزمی سال آینده گفت : اردیبهشت 96 داوری منطقه ای است ، خرداد و تیر داوری استانی و در مرداد و شهریور مرحله کشوری برگزار می شود و در مهر و آبان داوری وزارت علوم انجام خواهد شد و در ماه آذر برگزیدگان معرفی می شوند.
کاظمی فرامرزی گفت : ثبت نام این جشنواره از اول بهمن 95 شروع شده و تا 19 فروردین 1396 ادامه دارد.
به گفته مدیر کمیته اجرایی جشنواره خوارزمی کشو، متقاضیان برای شرکت دراین جشنواره با مراجعه به سایت جشنواره می توانند فرم های ثبت نام را دریافت و تکمیل کنند و همراه با ارائه گزارش در مهلت تعیین شده تحویل پژوهش سرای دانش آموزی شهرستان و یا منطقه بدهند.
وی افزود : این مهلت قابل تمدید است ولی دانش آموزان باید مهلت زمانی را لحاظ کنند که مشکل خاصی برایشان ایجاد نشود.
مدیر کمیته اجرایی بخش دانش‌ آموزی جشنواره خوارزمی کشور پیش بینی کرد که در جشنواره پیش رو حدود هشت هزار طرح دانش آموزی از سراسر کشور در مرحله مقدماتی پذیرش شود.
کاظمی فرامرزی در خصوص مزایای حضور دانش آموزان در این جشنواره نیز گفت : افرادی که موفق به کسب رتبه اول تا سوم کشوری شوند ، چنانچه طرحشان 45 درصد سهم داشته باشند جزو استعدادهای برتر بنیاد ملی نخبگان و عضو بنیاد ملی نخبگان خواهند شد.
وی اضافه کرد : چنانچه 50 درصد سهم در طرحی که برگزیده شده داشته باشند این افراد به شرطی در کنکور شرکت کنند و انتخاب رشته کنند و 90 درصد نمره علمی آخرین نفر پذیرفته شده را کسب کنند می توانند در آن رشته ادامه تحصیل دهند.
سال گذشته هفت هزار و 420 طرح از سوی 11 هزار دانش ‌آموز و هنرجو دوره دوم متوسطه به دبیرخانه ‌های استانی ارسال شد.
جشنواره خوارزمی با هدف توسعه و تعمیم روحیه پژوهش ، نوآوری کاربردی کردن تئوری های کتاب درسی و بومی کردن علم و تولید دانش برگزار می شود تا کارآفرینی دانش‌بنیان محقق شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها