سرنوشت 803 واحد تولیدی تعطیل شده مازندران با گذشته حدود 11 ماه همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و توپ حل مشکل 557 واحد تولیدی استان در زمین بانک‌ها می‌چرخد تا مشکل این تولیدکنندگان و رکود ایجاد شده حل و فصل شود.
کد خبر: ۸۸۳۳۱۸۶
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، اوایل سال جاری بود که عبدالله مهاجر رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران از تعطیلی 803 واحد اقتصادی در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی مازندران خبر داد.

طرح این موضوع چندان به مذاق مسؤولان ارشد و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوش نیامد و مقرر شد که بررسی آمارهای واقعی از وضعیت شهرک‌های صنعتی مازندران توسط نمایندگان اتاق بازرگانی، استانداری مازندران، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان انجام و آمار و اطلاعات آن دوباره در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی مطرح شود.

ظاهراً بررسی‌ها انجام شد ولی آمار و اطلاعاتی از وضعیت واحدهای تولیدی مازندران پس از بررسی در اختیار خبرنگاران و رسانه‌ها قرار نگرفت.

پس از این در جلسه‌ای با حضور معاون وزیر در شرکت شهرک‌های صنعتی نیز موضوع بررسی واحدهای تولیدی استان در دستور کار قرار گرفت، این جلسه هم با گلایه‌های از سوی مهاجر همراه شد و نتیجه این کش وقوس‌ها تشکیل کارگروهی به‌صورت ویژه برای رفع مشکل واحدهای تولیدی مازندران شده است.

پس از این جلسه و گلایه‌مندی شدید رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران بحث بررسی و رفع مشکل واحدهای اقتصادی از دستور کار جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان حذف شد و به صورت جسته و گریخته آمارهایی از ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی استان از سوی استاندار و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران منتشر می‌شده است.

در روزهای گذشته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خبری مبنی بر پرداخت تسهیلات رونق تولید به 299 واحد تولیدی مازندران منتشر کرده است.

در لابه‌لای این خبرها آماری از واحدهای متقاضی تسهیلات رونق اقتصادی منتشر شد که نزدیک به آمار تعطیلی اعلام شده رئیس اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی مازندران در ابتدای سال بود.

مهاجر تعداد واحدهای تولیدی تعطیل شده در ابتدای سال را 803 واحد اعلام کرد و محمد محمدپور عمران رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران نیز تعداد واحدهای متقاضی تسهیلات را 876 واحد اعلام کرده است.

متولیان تولید در استان به آمار تعطیلی 803 واحد تولیدی استان به‌صورت رسمی واکنش نشان ندادند ولی تکاپو آنها برای پرداخت تسهیلات به واحدهای 876 واحد تولیدی استان تاحدودی تأییدی بر اظهارات گفته شده بود.

ستاد تسهیل رونق تولیدی در مازندران به همین دلیل شکل گرفت و نتیجه آن تصویب پرداخت تسهیلات به 876 واحد تولیدی استان بوده است.

اما آیا با این همه بگیر و ببند برای رفع مشکل واحدهای تولیدی استان آیا این واحدها موفق به دریافت تهسیلات و خروج از رکود اقتصادی شدند، خبری بود که در سایت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان منتشر شده و مباحث مطرح شده نشان می‌دهد که دغدغه‌های رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران همچنان باقی است و خود رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به این موضوع به‌صورت غیر مستقیم اشاره کرد و گفت: با پرداخت تهسیلات به 557 واحد اقتصادی باقی‌مانده زمینه خروج از رکود اقتصادی واحدهای تولیدی استان فراهم می‌شود.

البته اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران نیز بعدها به هیچ وجه در ارتباط با وضعیت واحدهای تولیدی استان صحبت به میان نیاورد و چندان رقبتی برای اظهار نظر در این ارتباط نداشت.

در حال حاضر بهترین زمین برای بازی کردن با آمار واحدهای تولیدی استان بانک‌ها هستند که رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران خواستار همراهی بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات به 557 واحد تولیدی باقی مانده از مصوبه ستاد تسهیل استان شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها