ما باید محصولات خودمان را به سمت صادرات محور سوق دهیم و این تفکر و اندیشه بین تجار و بازرگانان و صاحبان صنعت وجود دارد.
کد خبر: ۸۸۳۳۱۷۹
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل استاندارد استان زنجان در جلسه استاندارد نشان حلال از کسب اولین پروانه کاربرد نشان غذای حلال به شرکت تعاونی طیور زنجان خبر داد و گفت: این پروانه به مرغ بسته بندی پس از تشکیل کمیته علایم به شرکت تعاونی طیور زنجان صادر شده است.

داود کارگر زاده افزود: واحدهایی که به اخذ رای به این نشان مجاز می شوند ،بتوانند در توسعه غذای حلال برای کشورهایی که مسلمان و غیر مسلمان هستند را ایجاد کنند ؛و مصرف کنندگان این فروارده با اطمینان کامل می توانند از این فراورده ها مصرف نمایند.

وی در ادامه اظهار داشت: تعدادی از کشور ها از جمله کشور مالزی در خصوص نشان علامت استاندارد کار کردند وموفقیت های بسیاری را در صدور غذای حلال کسب نموده اند .

کارگر زاده با اشاره به همت سازمان ملی استاندارد تصریح کرد: پروانه کاربردی نشان استاندارد در استان های مختلف موجود است.

وی با اشاره به اینکه فرآیند نشان حلال برای صدور به کشورهای دیگر خبر داد و گفت: نظارت شرعی به فراورده ها برای کشورمان است و پروانه های صادر شده توسط نماینده ولی فقیه ونماینده جهاد کشاورزی به امضاء می رسد که این نظارت ها از لحاظ حلیت ،ماهیت وطهارت برسی می شود.

کار گر زاده اظهار داشت: ما باید محصولات خودمان را به سمت صادرات محور سوق دهیم و این تفکر و اندیشه بین تجار و بازرگانان و صاحبان صنعت وجود دارد.

وی افزود:حلال به عنوان یک استاندارد جهانی، معیاری از کیفیت غذای سالم و بهداشتی در جهان، عاملی برای توسعه مبادلات محصولات و صنایع غذایی در بین کشورهای اسلامی و غیر اسلامی است، رعایت استانداردهای حلال به ویژه برای واردات محصولات به کشورهای اسلامی و مصرف جوامع مسلمان در کشورهای غیر اسلامی ضروری است.

داود کار گر زاده در پایان خاطر نشان ساخت: با صدور این پروانه واحدهای دیگر نیز مایل به صدور پروانه خواهند شد.

گفتنی استف، در این جلسه اولین نشان علامت استاندارد نیز توسط اعضای جلسه صادر شد.

ارسال نظرات