خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان خبر داد
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان از ثبت و ضبط 180 مورد خاطره شفاهی والدین شهدا در همدان خبر داد.
کد خبر: ۸۸۳۳۱۳۳
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، ناصر عارف اظهار داشت: به منظور حفظ تاریخ انقلاب اسلامی برای نسل‌های آینده، خاطرات شفاهی پر فراز و نشیب والدین شهدا در این استان ضبط و ثبت می‌شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته 130 مورد خاطره شفاهی والدین شهدا ضبط و ثبت شد، عنوان کرد: سهمیه‌ای که مرکز در این زمینه برای همدان پیش‌بینی کرده 150 مورد ضبط و ثبت تاریخ شفاهی بود که در استان همدان 180 مورد و 30 خاطره بیشتر از میزان تعیین شده انجام شد.

عارف بیان کرد: والدین شهدا انتخاب و بعد خاطرات آنها ضبط و پیاده‌سازی می‌شود که برخی والدین به زبان‌های ترکی و کردی خاطره گویی داشتند که خاطراتشان به زبان فارسی تبدیل شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران همدان عنوان کرد: والدین شهدا در شهادت فرزندان عزیزشان صبوری کردند که اجر آنها نزد خداوند محفوظ است و در این طرح پدران و مادران شهیدان هر آنچه از سیره و خاطرات فرزندانشان را در ذهن دارند بازگو می‌کنند.

وی افزود: این خاطرات ثبت و ضبط می‌شود تا در آینده برای تولیدات فرهنگی و هنری از آنها بهره‌گیری شود تا هیچ‌گاه رشادت‌ها و جانفشانی‌های آنها در نظام به فراموشی سپرده نشود.

عارف بیان کرد: این عمل تکلیفی واجب بر عهده بنیاد شهید و امور ایثارگران و تمامی متولیان فرهنگی نظام جمهوری اسلامی است که با بهره‌مندی از زمان در جمع‌آوری و حفظ این اسناد گرانبها، همت و تلاش خویش را بکار گیرند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات