آیت الله سید محمد مهدی میرباقری گفت: وجود مقدس حضرت زهرا سلام الله علیها برای پیروزی کلمه توحید و این که مردم از نبوت و ولایت فاصله نگیرند با همه وجود به میدان آمد و به پیروزی قطعی رسیدند.
کد خبر: ۸۸۳۳۰۸۳
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، آیت الله میرباقری در شب شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در وصف مقام والای این بانوی گرانقدر اظهار داشت: این تعبیر که «خداوند از خشم حضرت زهرا سلام الله علیها به خشم می آید و از خوشنودی او خوشنود می شود » بهترین تعبیر و تفسیر در خصوص بیان عصمت آن حضرت است.
 
  به گفته آیت الله میرباقری، وجود مقدس حضرت زهرا سلام الله علیها برای پیروزی کلمه توحید و برای اینکه مردم از نبوت و ولایت فاصله نگیرند با همه وجود به میدان آمدند و به پیروزی قطعی قطعی رسیدند.

وی با بیان این مطلب که ظرف تصرف انسان ها با هم متفاوت است، توضیح داد: یکی ظرف وجودی اش در حد خانواده است، دیگری در حد یک شهر، ولی انبیاء ظرف وجودی و تصرفی اشان تاریخی است.

این استاد برجسته اخلاق و حوزه ادامه داد: پیامبران اولوالعزم ظرف تصرفشان  مدار یک دوران تاریخی است و وجود نبی اکرم صلی الله علیه و آله مدار کل تاریخ معنویت و توحید است.

آیت الله میرباقری خاطرنشان شد: ظرفیت سیدالشهداء علیه السلام نیز یک ظرفیت تاریخی دارند، آن چنان که ظرفیت و تصرف حضرت زهرا سلام الله علیها به اندازه شب قدر است.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم تصریح کرد: وقتی عالم ظلمت ملائکه گرفته شد نور حضرت زهرا سلام الله بر آنان تجلی پیدا کرد و خداوند خطاب به ملائکه فرمود که حضرت زهرا سلام الله از نور و عظمت خودم آفریده شده هیچ حجابی بین حضرت زهرا سلام الله و خداوند نیست.

عضو شورای خبرگان رهبری افزود: سقیفه می خواست کسی نزدیک به امیرالمومنین علیه السلام نباشد ولی در آن درگیری حضرت پیروز مطلق بودند و امروز فرزندان حضرت زهرا سلام الله علیها امتداد و تصرف در تمام عالم دارند.

 منبع: شبستان

 
ارسال نظرات
پر بیننده ها