مدیرکل بیمه روستاییان و عشایر استان مازندران با اشاره به نقش روستاییان در اقتصاد روستاها گفت: طرح بازنشستگی پیش از موعد برای کشاورزان سالمند اجرایی شود.
کد خبر: ۸۸۳۳۰۲۳
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، علی قمی اویلی در گفت‌وگویی در محمودآباد با بیان اینکه از سال 93 تاکنون 66 هزار نفر زیرپوشش بیمه روستایی، عشایری و کشاورزی قرار گرفتند اظهار داشت: در سال 93 حدود 53 هزار نفر بیمه شده داشتیم.

وی افزود: با افزایش بیمه‌شدگان این تعداد به 66 هزار نفر رسیده و این قشر از خانوارهای استان می‌توانند از مزایای بیمه روستایی، عشایری بهره‌مند شوند.

قمی بیان کرد: حدود 30 درصد افزایش ضریب وصول درباره بحث کارگزارها داشته و مستقیما بر فعالیت‌ها نظارت و تاکنون بیش از 120 مورد از کارگزاری‌ها مورد بازدید قرار گرفته است.

مدیرکل بیمه روستاییان و عشایر مازندران با بیان اینکه بیمه عشایری، روستایی در جهت گسترش عدالت اجتماعی است عنوان کرد: اصلی‌ترین استراتژی ما در مازندران افزایش ضریب نفوذ بوده که در محمودآباد بحث تبیین بیمه عشایری اجرا و باید در جهت تبدیل بیمه روستایی به معارف عمومی تلاش کنیم .

وی با اشاره به اجرای طرح بازنشتگی پیش از موعد بیان کرد: کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی از این طرح رفع مغایرت کرده و در صورت تصویب شورای نگهبان می‌تواند تبدیل به قانون شده و طیف وسیعی از مردم از این طرح برخوردار شوند.

قمی با بیان اینکه روستاییان و کشاورزان با سن بالا باید از مزایای بازنشتگی بهره‌مند شوند گفت: افراد بالای 70 سال با ده سال سابقه بیمه و افراد 69 ساله، 11 سال و 65 سال با داشتن 15 سال سابقه می‌توانند بازنشسته شوند.

وی خاطرنشان کرد: در بحث تبلیغات و معرفی بیمه از بخشداران و دهیاران همیاری گرفته تا در تمامی روستاها تبلیغات صورت پذیرد و هر دهیار با ساماندهی می‌تواند 50 نفر را برای بیمه روستایی معرفی کند.

قمی از اجرای طرح‌های تطبیق و تجمیع کارگزاری‌های زیر 100 نفر بیمه‌گذار، طرح سبا، طرح تجمیع پرونده‌ها و به روزرسانی آن‌ها به سمت الکتریکال شدن خبر داد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها