سرلشکر باقری گفت: مقام معظم رهبری موافقت فرمودند تا در روز شانزدهم اسفند ماه دست اندرکاران و خادمین راهیان نور که اقشار مختلف مردم را در بر می‌گیرند به محضر ایشان شرفیاب شوند و از بیانات و رهنمودهای معظم له استفاده کنند.
کد خبر: ۸۸۳۳۰۰۸
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه برگزاری جلسات هیات امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و هیات امنای موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در رابطه با اظهارات برخی کشورها در کنفرانس امنیتی مونیخ اظهار داشت: از حیث شاخص‌هایی که میزان امنیت ملی، آرامش و آمادگی ما را در مقابله با تهدیدات و پاسخ دهی و سطح بازدارندگی ما را نشان می‌دهند در شرایط کنونی در بهترین وضعیت به سر می‌بریم و این موضع گیری‌ها و تندی‌هایی که از سوی برخی در مجامع عمومی صورت می‌گیرد بیانگر عقب ماندگی آنها در تهدید ملت ایران است.
وی با بیان اینکه ما به لحاظ امنیت ملی هیچ نگرانی نداریم، ادامه داد: ان شاالله روزهای آرامی را در آینده و برگزاری انتخابات کشور خواهیم داشت و هیچگونه نگرانی وجود ندارد و بحمدالله نیروهای مسلح با آمادگی کامل مسئولیت‌های واگذار شده را انجام می‌دهند و کاملا هوشیارند و نسبت به اوضاع منطقه مراقبت کامل دارند و ما نگرانی از این جهت نداریم.
سرلشکر باقری در خصوص مصوبات جلسه امروز هیات امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز بیان داشت: در این جلسه تصمیمات مهمی از جمله عضویت رییس سازمان برنامه و بودجه و رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در هیات امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گرفته شد.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح عنوان کرد: همچنین در این جلسه دو آیین‌نامه مهم که تاثیر بسزایی در نگهداری آثار دفاع مقدس دارند، مورد تصویب اعضا قرار گرفت. یکی از آن‌ها مربوط به ثبت، نگهداری و مراقبت از اماکن، اراضی و آثار به جا مانده از دفاع مقدس است و دیگری نگهداری و ثبت اسناد مربوط به دفاع مقدس است.
وی خاطرنشان کرد: به پیشنهاد یکی از اعضای هیئت امنا در جلسه درباره مشارکت راهیان نور در مسئله درختکاری و کمک به کاهش گرد و غبار در استان خوزستان بحث شد. ضمن اعلام آمادگی که در این خصوص و پیش از این به وزیر کشاورزی و رئیس جمهور اعلام کرده بودیم، در این جلسه نیز تاکید شد که نیروهای مسلح و راهیان نور این آمادگی را به طور کامل دارند که چنانچه دولت محترم مقدمات آن را فراهم کنند، راهیان نور و عزیزان بسیجی با دل و جان به این مسئله ورود و به مردم شریف و شهیدپرور استان خوزستان کمک‌رسانی و در حل این معضل کمک کنند.
سرلشکر باقری افزود: البته نیروهای مسلح ظرف ۲ هفته اخیر، خودروهایی که برای شستشوی مقرهای سیستم انتقال برق و سامانه‌هایی که برای انتقال آب مورد نیاز بود، در اختیار وزارت نیرو و دستگاه‌های اجرایی استان خوزستان قرار داد که این کمک‌رسانی ادامه خواهد داشت و نیروهای مسلح همچون گذشته، آماده همکاری با دولت محترم برای حل مشکلات هستند. آنچه که نیروهای مسلح اجمالا در این رابطه می‌توانند کمک کنند ورود بسیج سازندگی و راهیان نور به این عرصه است که می‌توانند در مساله مالچ پاشی و درختکاری به کمک دولت بیایند و با روحیه جهادی کار موثری را در این رابطه انجام دهند تا موجب آسایش مردم عزیز استان خوزستان شوند.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بیان کرد: مساله دیگری که در جلسه هیات امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مورد تاکید قرار گرفت، بحث راهیان نور و استقبال عظیم ملت شریف و خصوصا جوانان ما از این جبهه بزرگ فرهنگی بود. همانطور که ملت شریف ایران مطلع هستند در سال گذشته قریب به ۶ میلیون نفر که هشتاد درصد آن را جوانان بین ۱۵ تا ۳۰ تشکیل می‌دادند از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس بازدید کردند و امسال هم این روند ادامه خواهد داشت و همه مقدمات برای انجام این کار عظیم فرهنگی صورت گرفته است. همچنین مقام معظم رهبری موافقت فرمودند تا در روز شانزدهم اسفند ماه دست اندرکاران و خادمین راهیان نور که اقشار مختلف مردم را در بر می‌گیرند به محضر ایشان شرفیاب شوند و از بیانات و رهنمودهای معظم له استفاده کنند.
وی در خصوص جلسه هیات امنای موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اظهار داشت: به تصویب مقام معظم رهبری مقرر شد تا مجموعه‌ای که شهرداری تهران در کنار اتوبان شهید حقانی با عنوان «باغ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت» ایجاد کرده و در حال خدمات رسانی است با مجموعه‌‌ای که در ستاد کل نیروهای مسلح با عنوان «موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس» در حال ساخت بود با هم ادغام شوند که حرکتی نیز در جهت اقتصاد مقاومتی و کاهش هزینه‌ها در این زمینه صورت گرفته باشد.
وی افزود: هیئت امنای مشترکی شکل گرفت و اساسنامه این مجموعه به تصویب مقام معظم رهبری رسید و امروز جلسه اول هیئت امنا تشکیل شد که رییس ستاد کل نیروهای مسلح به عنوان رئیس هیئت امنا و شهردار تهران به عنوان نایب رئیس هیئت امنا هستند و اعضای حقیقی و حقوقی نیز در جلسه امروز شرکت کردند و در این نشست اعضای جدید هیئت مدیره و مدیرعامل جدید و همچنین حسابرس مجموعه و بازرس قانونی مورد تعیین و تصویب اعضا قرار گرفتند و مقرر شد از روز شنبه هفتم اسفند ماه سال جاری مدیریت مجموعه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با ترکیب جدید و با اساسنامه مصوب جدید کار خود را با انرژی بیشتر آغاز کنند. و ان‌شاءالله این تصمیم‌گیری مبدا یک تحول و حرکتی بزرگ در جهت غنا بخشیدن به محتوای موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس باشد.
سرلشکر باقری ادامه داد: همچنین مجموعه‌ای که در جنوب تهران در زمین‌های حاشیه مرقد مطهر حضرت امام خمینی(ره) پیش بینی شده بود، به عنوان مکمل این موزه در جهت انجام کارها و عملیات‌های میدانی و نمایش واقعی آنچه که در دفاع مقدس اتفاق افتاده بود، در نظر گرفته شد.
به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس،رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در واقع هیئت امنا ترکیبی از شهردار و مجموعه شهرداری و باغ موزه و آنچه که در مجموعه نیروهای مسلح در جهت تدوین و تکمیل محتوا و گردآوری اسناد و تبیین عملیات‌ها و واقعیات دفاع مقدس صورت می‌گرفته است، خواهد بود. همچنین کاری که برای انجام عملیات‌های میدانی در جنوب تهران صورت می‌گرفته با مدیریت هیئت امنای جدید به فعالیت خود ادامه خواهد داد.
وی در پایان گفت: در هیئت مدیره، ۴ نفر از اعضا حقوقی هستند که طبق اساسنامه تعیین شده و در اساسنامه مندرج است و به استحضار مردم خواهد رسید و درباره شخصیت های حقیقی هیئت مدیره هم پیشنهادی از سوی رییس هیئت مدیره ارائه شد که طبق آن آقای محسن اسماعیلی که از حقوق دانان شورای نگهبان و عضو خبرگان رهبری و از رزمندگان دوران دفاع مقدس هستند، مورد تایید اعضا قرار گرفتند، همچنین آقای دکتر دارابی، از رزمندگان دوران دفاع مقدس و معاونین سازمان صداوسیما نیز مورد تایید اعضای هیئت امنا قرار گرفتند و همچنین سردار ناظر که رییس سازمان موزه های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در سراسر کشور هستند نیز به عنوان اعضای حقیقی وارد هیئت مدیره شدند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها