مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: حضرت زهرا(س) نه تنها رسالت سیاسی خود را به درستی انجام دادند بلکه رسالت مادری را هم که بر گردن داشتند به درستی عمل کردند.
کد خبر: ۸۸۳۲۹۵۹
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام صفر قربانپور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی صبح امروز در مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه(س) که در حسینیه سپاه ناحیه مقاومت اراک برگزار شد، با اشاره به لزوم الگوگیری از سیره حضرت فاطمه(س) و دیگر معصومین(ع) گفت: انس مستمر با فرهنگ فاطمی می‌تواند بسیاری از مشکلات خانواده و جامعه امروزی را حل کند و ریشه بسیاری از مشکلات امروزی در تجمل‌گرایی و دوری از فرهنگ و معارف فاطمی است.

وی افزود: حضرت فاطمه(س) در سال دوم هجرت ازدواج کردند و یک سال پس از ازدواج بلافاصه وظیفه فرزنداری را نیز در کنار همسرداری عهده‌دار شدند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: سبک زندگی فاطمی باید در جامعه اجرا شود چرا که تداوم راه این بانوی بزرگوار اسلام، تربیت مادرانی دلسوز، فداکار و نسلی مومن، انقلابی و پشتیبان ولایت را به دنبال خواهد داشت.

حجت‌الاسلام قربانپور با اشاره به اینکه آیات فراوانی در قرآن کریم درخصوص حضرت فاطمه(س) وجود دارد، گفت: آیه تطهیر، مودت، ذی القربی، مباهله و ... از جمله این آیات است که همه این آیات دلالت بر عظمت حضرت فاطمه(س) دارد.

وی افزود: ایمان و بندگی خداوند از جمله این ویژگی‌ها بوده و ایمان پایه همه صفت‌های خوب در انسان محسوب می‌شود؛ علم، دانش، معرفت و بصیرت از دیگر ویژگی‌های حضرت فاطمه(س) است که باید ما نیز از این سیره به درستی الگوگیری کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: همان ‌طور که پیغمبر و امام اسوه برای تمام افراد جامعه هستند زنان با فضیلت عالم هم برای همه افراد ملت اسوه‌ هستند آنگونه که امیرالمؤمنین اسوه است.

حجت‌الاسلام قربانپور بزرگترین ویژگی فاطمه(س) را ولایتمداری دانست و گفت: حضرت زهرا(س) پشتیبانی از امام زمان خود را نه بر مبنای اینکه علی(ع) همسرشان است، بلکه به مثابه ولی فقیه زمانه‌شان وظیفه دانستند و در مقابل دشمنان ایستادند و زخم‌ها را بر جان خریدند.

وی افزود: حضرت زهرا(س) نه تنها رسالت سیاسی خود را به درستی انجام دادند بلکه دخت نبی مکرم اسلام بانویی رسالت مادری را هم که بر گردن داشتند به درستی عمل کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در پایان خاطرنشان کرد: اگر در زندگی این اصل که فاطمه زاهرا(س) چگونه زندگی کرده اند را سرلوحه خود قرار دهیم قطعا می توانیم در مقابل هجمه فرهنگی دشمنان و اشاعه منکرات در جامعه ایستادگی کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات