خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی:

آنهایی که دم از وطن پرستی می زنند زمان جنگ کجا بودند؟/ به عمامه رای ندهید به تفکر زیر عمامه رای دهید

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: در جنگ هشت ساله همه برای ارزش های دینی در جهاد شرکت کردند و تنها یک وطن پرست حزب توده ندیدیم . آنهایی که دم از وطن پرستی بعد از جنگ می زنند زمان جنگ کجا بودند؟
کد خبر: ۸۸۳۲۹۱۹
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین هاشمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی صبح امروز در همایش تجلیل از برترین های امربه معروف و نهی ازمنکر بسیج خراسان جنوبی ضمن تسلیت ایام فاطمیه اظهارداشت: حضرت فاطمه زهرا(س) اولین شهید راه ولایت است.

وی عنوان کرد: حضرت صدیقه طاهرا(س) علم امربه معروف و نهی از منکر را در دست داشتند و با آن به شهادت رسیدند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با بیان اینکه حضرت علی(ع) می فرمایند " تمام اعمال پسندیده انسان به علاوه جهاد در راه خدا نیست برابر امر به معروف و نهی ازمنکر الا مثل آب دهان در برابر دریای عمیق" افزود: عمق این روایت بسیار سنگین است و جایگاه این فریضه واجب الهی را در دین اسلام به ما معرفی می کند.

وی با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم می فرمایند " امت اسلامی شما بهترین امت هستید چون امر به معروف و نهی از منکر می کنید" ادامه داد: اگر امر به معروف و نهی از منکر را از ما بگیرند ما دیگر بهترین امت نیستیم.

هر جا منکری دیدیم تذکر دهیم

هاشمی با تاکید بر اینکه ما باید فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه نهادینه کنیم خاطرنشان کرد: باورهای دینی ما خیلی سست شده است.

وی اظهارداشت: باید هر جا منکری دیدیم تذکر دهیم، یادآوری کنیم و جلوی ارتکاب بدی و زشتی واکنش نشان دهیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: کسانی که می خواهند منکری انجام دهند باید بدانند که مورد شماتت مردم قرار می گیرند. باید امر به معروف و نهی ازمنکر در نوع رفتار، برخورد و نگاه ما گنجانده شود.

وی با بیان اینکه هدف اسلام چیست؟ عنوان کرد: حضرت علی(ع) می فرمایند " نهایت آرزوی دین امر به معروف و نهی از منکر بر پایه حدود الهی است". دین برپا شده است که مردم همدیگر را امر و نهی کنند . به خوبی ها احترام بگذارید و از بدی ها دور شوید.

هاشمی با اشاره به اینکه امام علی(ع) می فرمایند " آنچه باعث استحکام دین خدا می شود امر به معروف و نهی از منکر است" گفت: امر به معروف و نهی از منکر گاهی تذکر مسائل اجتماعی است و گاهی بحث وسیع تر است یعنی باید نظر وسیع نسبت به مسائل پیرامون خود داشته باشیم.

عینک را بردارید تا راحت تر مشکلات مردم و واقعیت های جامعه را ببینید

وی یادآور شد: راهپیمایی 22 بهمن در سراسر ایران و در شهر بیرجند با جمعیت گسترده برگزار شد و این مراسم پیام های زیادی دارد از جمله بلوغ سیاسی ملت ایران و وفاداری آنان به انقلاب اسلامی.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان افزود: رهبر معظم انقلاب بعد از راهپیمایی 22 بهمن فرمودند " مردم به خاطر انقلاب و اسلام و دیانت خودشان به صحنه آمدند این را برخی ها مصادره به مطلوب نکنند و نگویند مردم به خاطر ما آمدند. مردم گلایه دارند و گلایه آنان وارد است ".

وی اظهار داشت: این انقلاب به پشتوانه مردم بیمه شده است و مسئولین گمان نکنند که مردم از عملکرد آنان راضی هستند.

هاشمی خطاب به مسئولان گفت: اگر چشم بینا و گوش شنوا داشته باشید امروز مشکلات مردم در محافل گوناگون بیان می شود . درست نیست که سرتان را در برف فرو کنید. عینک را بردارید تا راحت تر مردم و مشکلات آنان و واقعیت های جامعه را ببینید.

چه کسی گفته مردم بیرجند خمود هستند؟

وی خاطرنشان کرد: مراسم نماز جمعه در بیرجند بسیار سنگین و باشکوه برگزار می شود . این حضور و قرائت نامه مردم در نماز جمعه معنا دارد . مردم گلایه مند هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی تصریح کرد: مردم تحلیل های بسیار دقیقی دارند. مردم بیرجند متدین و بصیرند . این را در نماز جمعه می فهیم. چه کسی گفته مردم بیرجند خمود هستند.

عده ای که دوست دارند در پستوی خانه خودشان بزنند و برقصند

وی با بیان اینکه شادی مردم در یک روز برفی در بیرجند را مشاهده کردیم گفت: شادی بخشی برای مردم که نیاز به تزریق آمپول ندارد. بله امکانات رفاهی و تفریحی خوب و سالم نیاز است و وظیفه مسئولین است که برای شادی مردم امکانات خوب فراهم کنند اما نه به هر قیمتی.

هاشمی عنوان کرد: صدای موزیک که حتما نباید برای مردم آزاد باشد چون این فضا را عده ای دوست ندارند و در آن احساس امنیت نمی کنند .

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی افزود: جای بسی افتخار است که فضای استان معنوی است و فضای ساز و دهل نیست. عده ای که دوست دارند در پستوی خانه خودشان بزنند و برقصند و برای سایرین مشکل ایجاد نکنند.

آنهایی که دم از وطن پرستی بعد از جنگ می زنند زمان جنگ کجا بودند؟

وی خطاب به کسانی که دم از فرهنگ اصیل ایرانی و آریایی بودن می زنند گفت: جامعه ما اسلامی است و فرهنگ دینی ما از خودمان است.

هاشمی ادامه داد: در جنگ هشت ساله همه برای ارزش های دینی در جهاد شرکت کردند و حتی یک نفر نبود که انگیزه غیر دینی در جنگ باشد و تنها یک وطن پرست حزب توده ندیدیم . آنهایی که دم از وطن پرستی بعد از جنگ می زنند زمان جنگ کجا بودند؟

وی متذکر شد: آنهایی که انقلاب را به معنای واقعی درک نکردند خودشان را برای انقلاب نمی خواهند بلکه انقلاب را برای خودشان می خواهند. همان هایی هستند که مشکلات را در جامعه ایجاد می کنند.

به عمامه رای ندهید به تفکر زیر عمامه رای دهید

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی تاکید کرد: در آستانه یک انتخابات بزرگ قرار داریم ما باید حضور حداکثری پای صندوق های رای داشته باشیم. همه باید احساس تکلیف نسبت به حضور حداکثری با بصیرت داشته باشیم.

وی ادامه داد: قبل از رای دادی بررسی، تفکر و مشورت کنید و به گزینه ای که بیشترین همسویی را با آرمان های امام و رهبری دارد رای دهید.

وی تصریح کرد: به عمامه رای ندهید به تفکر زیر عمامه رای دهید . به ظاهر رای ندهید به خط و عملکرد آن شخص رای بدهید . در رای خود قربت الی الله را در نظر بگیرید.

هاشمی افزود: اگر نسبت به رای خود احساس مسئولیت و توجه کنید در کارهای خیر و صلاح آینده نظام شریک هستید. ما باید زمینه سازی برای ظهور منجی آخر الزمان(عج) را در نظر بگیریم و در جهت تحقق جامعه مهدوی تلاش کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار