مراسم سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س) در سپاه کربلا برگزار شد:
حجه الاسلام پیش نمازی در مراسم سوگواری کارکنان سپاه کربلا در شهادت حضرت زهرای مرضیه(س) گفت: مظلومیت حضرت فاطمه زهرا(س) نقطه عطفی در سرنوشت اسلام و حاکمیت ولایی است.
کد خبر: ۸۸۳۲۸۹۶
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸
 به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجه الاسلام والمسلمین پیش نمازی  اظهار داشت: مظلومیت حضرت زهرا(س) تنها بحث تاریخی نیست بلکه یک اصل در برابر جهان مدرنیته است.
 استاد حوزه و دانشگاه مازندران شاخصه دین اسلام را فراتر از جامعه دمکراسی، مردم سالاری  و مدرنیته خواند و افزود: مردم از مدرنیته خاطره خوشی در ذهن ندارند زیرا نتیجه حکومت 250 ساله ی مدرنیته جنگ جهانی اول و دوم شد.
 وی دکترین و اندیشه سیاسی اسلام  را با اندیشه مدرنیته و اعتقاد مدرنیسمی  متفاوت دانست و ادامه داد: دکترین سیاسی اسلام دکترینی خاص است که نمونه آن در هیچ جای دنیا دیده نمی شود.
حجه الاسلام پیش نمازی  با بیان اینکه پیامبر دو امانت قرآن و عترت  را یادگار خود معرفی کرد در باره عترت یادآور شد: عترت پیامبر نه به خاطر نزدیکی خانوادگی و نسبت اهل بیت(ع) با رسول الله است، بلکه به لحاظ  نزدیکی اهل بیت(ع)  با خدا و ارتباط بی واسطه با معبود است.
این مسئول حوزوی اشاره کرد: ماحصل عمر رسول خدا(ص) قرآن و حاکمیت اسلامی مرتبط با خدا بود.
وی ضمن اشاره به رفتار پیامبر رحمت(ص) با حضرت فاطمه زهرا(س) گفت:  در زمانه ای که  اعراب زنان را بی حرمتی کرده و دختران را زنده به گور می کردند، همه مردم پیرامون  رسول الله (ص) دیدند که پیامبر اکرم(ص) چه ارزش و احترامی برای فاطمه زهرا(س) قائل بودند و بار ها بر دستان زهرای مرضیه بوسه می زدند و او را می بوئیدند و اذعان می کردند که بوی بهشت بر مشامشان می رسد.
حجه الاسلام پیش نمازی  این حرکت دوراندیشانه و الهی رسول الله(ص) را هزینه پیامبر در باره دختر شان خواند و ادامه داد: ایستادگی پای ولایت حضرت زهرا(س) پاسخ بانوی شهیده به محبت های فرستاده خدا بود و اگر مظلومیت فاطمه زهرا (س) نبود  تا کنون اثری از دین خدا نبود.
وی مظلومیت، گریه، تحمل مصیبت و شکنجه، شهادت و سرانجام  نامشخص بودن قبر حضرت فاطمه زهرا(س) را هدفمند و برای زنده نگه داشتن موضوع ولایت و اسلام دانست که با این روش تمام دنیا مظلومیت علی بن ابیطالب(ع)، فاطمه زهرا(س) و اهل بیت (ع) را فهمیدند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها