مرادی در مراسم اختتامیه سومین سوگواره ملی عکس « قاب شیدایی » در بیجار
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان گفت: تلاش در راستای ترویج ارزشهای دینی، همراه شدن با آموزه های اسلامی و قرار گرفتن در راستای ترویج معنویت در جامعه از جمله ویژگی های برجسته هنر انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۸۸۳۲۸۷۵
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،امین مرادی رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان  در مراسم اختتامیه سومین سوگواره ملی عکس عاشورایی « قاب شیدایی » که به همت دفتر حوزه هنری شهرستان بیجار در محل سالن نور اداره تبلغات اسلامی این شهرستان با حضور هنرمندانی و مسئولین کشوری واستانی برگزار شد با بیان این موضوع و تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت دخت نبی مکرم اسلام صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: بدون شک زبان هنر رساترین، تاثیر گذارترین و بهترین زبان برای ترویج ارزشهای معنوی و دینی در جامعه به شمار می رود و به همین دلیل رویکرد حوزه هنری انقلاب اسلامی حمایت از برنامه های فرهنگی و هنری با موضوعات دینی و ارزشی در سطح کشور و استان می باشد.

وی افزود: زمانی که هنر مزین به ارزشهای معنوی و دینی باشد، باید آن را مقدس شمرد و چه افتخاری بیشتر از این که این مهم در راستای توجه به یک حادثه عظیم و مهمی مانند عاشورا و قیام امام حسین (ع) طراحی و تدوین شده باشد. همانگونه که مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) فرمودند عاشورا تنها یک حادثه نیست یک فرهنگ است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان تصریح نمود: کردستان که مزین به عنوان فرهنگی بودن از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی است، باید بیش از گذشته به ویژه در حوزه فرهنگ و هنر مورد توجه قرار گیرد و توزیع عادلانه برگزاری رخدادهای فرهنگی در تمامی شهرستان های این استان متناسب با نیاز و استعداد آنها یکی از نیازهای ضروری است و حوزه هنری با هدف توجه به این مولفه سعی فراوانی دارد که برنامه های فرهنگی و هنری را به شکلی عادلانه در تمامی شهرستان های استان برگزار کند.

مرادی با اشاره به تاسیس دفتر شهرستانی حوزه هنری در شهر ولایت مدار و پایگاه معنویت بیجار که با عنایت ویژه رئیس محترم حوزه هنری کشور و حمایت مسولین محترم استانی و شهرستانی مخصوصا حاج آقای مرادی امام جمعه محترم شهرستان بیجار و فرماندار محترم شهرستان بیجار و برای اولین بار در کردستان اجرایی شد خاطر نشان نمود : پس از راه اندازی این دفتر در شهرستان بیجارکه عمری کمتر از یک سال را دارد فعالیت های متعدد فرهنگی و هنری را در این شهرستان شاهد بوده ایم که بدون شک در سایه مشارکت و همراهی مسولین و هنرمندان عزیزان می توان سطح این گونه فعالیت ها را بالاتر نیز برد.

وی با اشاره به ارسال 3450 اثر از سوی هنرمندان عکاس سراسر کشوربه این سوگواره ، تأکید نمود : این امر رسالت ما به عنوان متولی برگزاری سوگواره سراسری عکس عاشورایی در بیجار را سنگین تر کرده است و به همین دلیل باید تلاش کرد تا ضمن پوشش نقاط ضعف احتمالی ، در دوره های بعدی جشنواره در سطحی کیفی تری برگزار گردد.

مرادی توجه به هنر عکاسی در کنار سایر هنرها را یکی از اولویت های اصلی حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان عنوان کرد و افزود: انشاء ا... در همین راستا از سال آینده با حمایت دوست عزیز و هنرمندم جناب آقای باقریان مدیر محترم خانه عکاسان ایران ، خانه عکاسان حوزه هنری استان کردستان به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز می کند تا زمینه برای شناسایی و پرورش استعدادهای هنری در این حوزه نیز فراهم شود.


ارسال نظرات