متخصص تغذیه در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد

افزایش 30درصدی بیماری های قلبی در ایام عید

دکتر مظهری گفت: روغن هایی در این شیرینی ها به کار می رود که در برابر گرما بسیار مقاوم بوده و دارای ترکیبات مضری به نام اسید های چربی به صورت ترانس هستند که موجب افزایش 30 درصدی بیماری های قلبی و عروقی می شود.
کد خبر: ۸۸۳۲۷۴۹
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱

افزایش 30درصدی بیماری های قلبی با مصرف بیش از حد شیرینی در ایام عیددکتر سید ضیاء الدین مظهری متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در رابطه با تغذیه در ایام تعطیلات نوروزی بیان داشت: یکی از نکات تغذیه ای که خانواده ها باید در ایام نوروزی و دید و بازدید های خانوادگی به آن توجه ویژه ای کنند استفاده از شیرینی ها است.

وی ادامه داد: معمولاً بسیاری از شیرینی هایی که در ایام عید و در دید و بازدیدها استفاده می کنیم مربوط به چند هفته پیش هستند و روغن هایی در این شیرینی ها به کار می رود که در برابر گرما بسیار مقاوم بوده و دارای ترکیبات مضری به نام اسید های چربی به صورت ترانس هستند که موجب افزایش 30 درصدی بیماری های قلبی و عروقی می شود.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی ضمن هشدار به بیماران دارای چربی و فشار خون بالا و همچنین ناراحتی قلبی و عروقی در مصرف شیرینی و مواد غذایی درایام عید تاکید کرد: افرادی که به بیماری های چربی و فشار خون بالا مبتلا هستند باید از مصرف اینگونه مواد غذایی بپرهیزند چراکه موجب تشدید بیماری آنها خواهد شد.


ارسال نظرات