خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه ارومیه با وجود اینکه مزار شهدای این دانشگاه در شرایط نامناسبی به سر می‌برد، خواستار رسیدگی به وضعیت مزار سرکنسول انگلیس شده است!
کد خبر: ۸۸۳۲۶۱۴
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربیٰ، از سال گذشته وعده‌هایی از سوی رئیس دانشگاه ارومیه برای رسیدگی به وضعیت مزار شهدای مدفون در این دانشگاه داده شده اما امروز و با گذشت بیش از یک‌سال از آن وعده‌ها، هنوز شاهد نامناسب بودن وضعیت مزار شهدا و بی‌توجهی این مسئول به درخواست‌های متعدد برای ساماندهی این مکان هستیم.

حب‌نقی که از حدود 2 ماه پیش قرار است برخورد با تشکل دانشجویی حامی فتنه و فتنه‌گران را در دستور کارش قرار دهند، این‌بار به‌جای اقدام برای ساماندهی مزار شهدای مدفون در دانشگاه تحت‌مدیریتش خواستار رسیدگی به وضعیت قبر سرکنسول انگلیس در تبریز شده که در روستای سیر ارومیه مدفون است!

این مسئول در در چهارمین کنگره تاریخ، معماری و شهرسازی ایران که فایل صوتی آن نیز در شبکه‌های مجازی منتشر شده چنین بیان می‌کند: «دوره زبان انگلیسی داشتیم، از سفارت انگلیس آمده بودند برای تایید مدارک، گفتند شرطش این است که بازدیدی داشته باشیم از قبر سرکنسول انگلیس در تبریز که در روستای سیر اینجاست، بعد اتفاقی متوجه شدند که قبر میسیو کاکران هم کنار قبر او است. ایشان خیلی تعجب می کردند و می گفتند اگر این دست ما بود هزاران گردشگر را به اینجا می کشاندیم، چرا رسیدگی نمی شود.

مسئولین شهر ما باید این ها را آباد کنند و در اختیار گردشگران قرار دهند.»

هرچند روابط‌عمومی دانشگاه ارومیه در واکنش به انتشار این سخنان در شبکه‌های مجازی واکنش نامناسب و عجولانه‌ای نشان داده و در قبال رسانه‌ها از الفاظ نامناسبی نیز استفاده کرده، اما انتشار فایل صوتی مراسم مشخص کرد که رئیس دانشگاه ارومیه واقعا دغدغه رسیدگی و ساماندهی قبر سرکنسول انگلیس در روستایی خارج از محدوده دانشگاهش را ارجح بر رسیدگی به مزار شهدای داخل دانشگاه می‌داند!

احیانا ریاست دانشگاه ارومیه در این تفکرات خود به سر می‌برد که همانطور که رسانه‌ها در قبال عدم واکنشش به قضیه تشکل دانشجویی سکوت کردند این‌بار نیز ساکت بوده و اجازه توجه ایشان به بهبود وضعیت انگلیسی‌ها با بودجه بیت‌المال را خواهند داد.

مزار شهدایی که از 2 سال گذشته در وضعیت نامناسب قرار دارد چرا باید فدای جان‌فشانی ریاست دانشگاه برای سرکنسول انگلیس باشد؟!

حال باید منتظر ماند و دید که آیا واقعا ریاست دانشگاه ارومیه که بزرگ‌ترین دانشگاه دولتی در استان و البته عنوان دانشگاه مادر را یدک می‌کشد، توان عذرخواهی در این خصوص را خواهد داشت یا بار دیگر و برای سومین بار نشان خواهد داد که واقعا به‌جای توجه به مبانی و مقوله‌های فرهنگی و انقلابی به‌دنبال نزدیکی به جریانات خارج‌نشین و فتنه‌گران است؟!

آقای رئیس؛ بفرمایید اندکی هم به‌جای همراهی با یاران فتنه و مزارسازی برای سرکنسول انگلیس برای شهدا و فرهنگ متعالی اسلامی و انقلابی سخنرانی و نسخه‌پیچی کنید!

ارسال نظرات