مخترع بسیجی گوشی هوشمند پزشکی در گفتگو با «بسیج»:
همایون احمدیان گفت: دولت و مسئولان باید با پیدا کردن ایده های برتر و سرمایه گذاری و از طرح های نخبگان حمایت کنند و حمایت آن ها فقط در شعار و حرف خلاصه نشود.
کد خبر: ۸۸۳۲۵۷۱
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰
همایون احمدیان مخترع گوشی هوشمند پزشکی در جشنواره ملی جهادگران علم و فناوری، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج افزود: حمایت های دولت از نخبگان و مخترعان و همچنین تولیدکنندگان داخلی موجب افزایش تولیدملی و ارتقای سطح کیفی محصولات و اشتیاق نخبگان و مخترعان در قسمت های علمی می شود.

وی با بیان اینکه بیشتر مبتکران و مخترعان جوان کشور برای اجرای طرح و ایده خود نیاز به حمایت شرکت ها و سرمایه گذاران برای تجاری سازی طرح ها دارند، اظهار داشت: تنها مشکل من نیز برای تکمیل طرح خود نبود کارگاه برای آزمایش طرحو کمبود قطعات و همچنیننبود حمایت مالی لازم برای اجرای آن است.

احمدیان با اشاره به طرح خود که طرح گوشی پزشکی دیجیتال بلوتوثی با قابلیت نمایش سیگنال، نمونه پیشرفته گوشی پزشکی آکوستیک است، بیان کرد: این گوشی قابلیت نمایش سیگنال بر روی نمایشگر را دارد که به صورت دقیق این سیگنال ها به وسیله یک دستگاه فرستنده به نمایشگر ارسال می شود.

این مخترع بسیجی ادامه داد: این طرح بیشتر نیازهای پزشکی جامعه را تامین می کند که بیشتر در بیمارستان ها و مطب های پزشکان برای سهولت در تشخیص نوع بیماری طراحی شده است.

احمدیان در پایان صحبت های خود با قدردانی از سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی که حمایت های لازم را در این طرح از وی کرده اند، اضافه کرد: باید نهادهای ذیربط نیز امکانات کامل اعم از امکانات مالی و گارکاهی را برای نخبگان در نظر بگیرند
ارسال نظرات