سخنگوی آتش‌نشانی تهران گفت: متولیان نمایشگاه‌های بهاره باید ایمنی‌های لازم برای برگزاری این نمایشگاه‌ها را مدنظر قرار دهند.
کد خبر: ۸۸۳۲۵۷۰
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، سید جلال ملکی درباره نحوه تأمین ایمنی نمایشگاه‌های بهاره اظهار کرد: متولیان نمایشگاه‌ها در صورت تمایل برای تأمین ایمنی نمایشگاه‌ها باید درخواست رسمی خود را به سازمان آتش‌نشانی ارائه کنند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران ادامه داد: متولیان این نمایشگاه باید ایمنیهای لازم را مدنظر قرار دهند،‌ معمولاً سیم‌کشی برق این نمایشگاه به صورت موقتی است، شاهدیم در این نمایشگاه‌ها مواد و مصالح قابل اشتعال مانند ورقه‌های مشمایی یا پارچه‌های برزنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد و با توجه به اینکه اکثر این نمایشگاه‌ها مربوط به پوشاک و پوشاک بسیار قابل اشتعال است، باید در خارج ساعات کار نمایشگاه، وسایل گرمایشی خاموش و سیمهای برق قطع شود.

وی با بیان اینکه باید در این نمایشگاه‌ها خاموش‌کننده‌های دستی به تعداد کافی وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه‌ها باید نگهبانانی به تعداد کافی و در طول برگزاری و ساعات خارج از کار نمایشگاه حضور دائمی و فعال داشته باشند که در صورت بروز حادثه، در همان لحظات اولیه اقدامات اولیه صورت گیرد چون در صورت استقرار آتش‌نشانان نیز آنها در ساعات برگزاری نمایشگاه حضور فیزیکی خواهند داشت.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران تصریح کرد: مسئولیت تأمین ایمنی اینگونه نمایشگاه‌ها با متولیان برگزاری آنها است و متولیان در صورت تمایل باید قبل از بازگشایی نمایشگاه‌ها تقاضای کارشناس و استقرار نیروهای آتش‌نشانی را به سازمان آتش‌نشانی  ارائه دهند.

ارسال نظرات