استاندار زنجان:

اغلب واردات به استان زنجان در زمینه تجهیز ماشین‌آلات و تامین مواد اولیه است

اغلب واردات به استان زنجان در زمینه تجهیز ماشین‌آلات و تامین مواد اولیه بوده‌ که می‌توان گفت این امر موجب تقویت رشد اقتصادی و بخش اشتغال خواهد شد.
کد خبر: ۸۸۳۲۵۶۹
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، در هفتمین جلسه کارگروه توسعه صادرات استان، گفت: میزان صادرات پیش‌بینی شده استان زنجان در سالجاری، 330 میلیون دلار بوده که تاکنون 294 میلیون دلار از آن تحقق یافته است، البته امیدواریم در صادرات محصولات کشاورزی نیز اقدامات ویژه ای در استان صورت گیرد.

اسداله درویش امیری افزود: اغلب واردات به استان زنجان در زمینه تجهیز ماشین‌آلات و تامین مواد اولیه بوده‌ که می‌توان گفت این امر موجب تقویت رشد اقتصادی و بخش اشتغال خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه، برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی در معرفی ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و قابلیت‌های استان نقش موثری دارد، اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه‌ها در حوزه‌های مختلف در استان به درستی تعریف شده که امیدواریم با حمایت و همکاری دستگاه های مختلف اجرایی، ظرفیت‌ها و قابلیت‌های پنهان استان به خوبی در این نمایشگاه ها به نمایش گذاشته شود

اسداله درویش امیری تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت زنجانی های مقیم خارج از کشور و سایر استان‌ها، می‌توان به خوبی ظرفیت های اقتصادی کشور و استان را شناسایی و معرفی کرد.

وی افزود: برخی دستگاه‌های اجرایی که نقش اساسی در توسعه صادرات استان دارند، باید به صورت مکانیزه، نظارت و کنترل خاصی در زمینه صدور کارت بازرگانی داشته باشند که البته دولت با اخذ 4 درصد مالیات قبل از صدور کارت بازرگانی از افراد، توانسته است در جهت سالم سازی تجارت و صادرات و واردات در کشور گام‌های موثری بردارد.

استاندار زنجان در پایان خاطر نشان ساخت: بازرگانان همواره باید توسعه صادرات و شناسایی ظرفیت‌های استان را در مسیر درست و قانونی مورد توجه قرار دهند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار