اینکه در سال جاری اقدامات مربوط به تعمیر و ساخت یک هزار و 933 مسکن مددجویی در استان انجام شده است.
کد خبر: ۸۸۳۲۵۱۱
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل کمیته امداد استان زنجان در کارگروه مسکن استان زنجان ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های کمیته امداد در حوزه عمرانی، ساخت مسکن برای مددجویان را یکی از مهم‌ترین راهکارها برای توانمندسازی آنها عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه خدمات ارائه شده در بخش مسکن در کمیته امداد یکی از خدمات هزینه‌بر و تاثیر گذار در جامعه هدف است، اظهار کرد: هم اکنون50 تا 60 درصد درآمد خانوار های فاقد مسکن برای تامین مسکن هزینه هزینه می شود.

هدایت صفری با اشاره به اینکه اگر دغدغه خانواده‌ها در حوزه مسکن کم شود راحت‌تر در مسیر توانمندسازی قرار خواهد گرفت، افزود: ارائه این بخش از خدمات مورد توجه ویژه و جدی رئیس کمیته امداد کشور بوده و بخش اعظمی از اعتبارات امداد به این حوزه هدایت می شود.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر براساس آمار اولیه 3 هزار و 198 خانوار مددجوی زنجانی فاقد مسکن یا مسکن مناسب در استان هستند، اضافه کرد: در تلاش هستیم که در بازه زمانی سه ساله زمینه مسکن‌دار شدن این خانواده‌ها فراهم شود.

صفری با بیان اینکه از محل سفر رئیس کمیته امداد کشور به استان زنجان مبلغ 40 میلیارد ریال اعتبار به استان اختصاص یافته است، گفت: این مبلغ بخش در حوزه جهیزیه و بخش دیگر در حوزه مسکن و امورمربوطه کارسازی خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای طرح اسکان خانوده‌های فاقد مسکن در امداد از سال آینده افزود: می‌توان از ظرفیت این طرح برای خانه‌دار شدن مددجویان فاقد مسکن استان بهره‌برداری کرد.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه در سال جاری اقدامات مربوط به تعمیر و ساخت یک هزار و 933 مسکن مددجویی در استان انجام شده است، افزود: در این زمینه استان زنجان جزو استان های برتر کشور است.

صفری با بیان اینکه رویکرد امروز امداد در حوزه مسکن گسترش حضور خیران در این بخش است، گفت: با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود درجامعه در تلاش هستیم خدمت مسکن در کمیته امداد مردمی شود .

وی گفت: حضور خیران و نیکوکاران و موسسات خیریه فعال دراین بخش در حوزه خانه دار شدن مددجویان فاقد مسکن این امکان را فراهم خواهد کرد که خدمات قابل توجهی به خانواده های تحت پوشش ارائه شود.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان با تأکید بر اینکه شعار کمیته امداد در احداث مسکن سرعت در اقدام، وسعت در عمل و کیفیت در اجرا است، گفت: با بهره گیری از ظرفیت‌های مردمی، بسیج سازندگی، دهیاران، اعضای شوراهای اسلامی روستاها و موسسات خیریه فعال در این بخش می‌توان به این مهم دست یافت.

ارسال نظرات