خبرهای داغ:
دبیر کل کانون اندیشه ورزی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی: بر اساس فرمایش رهبر انقلاب که فرمودند "می بایست اندیشه ورزی در لایه های بسیج گسترش پیدا کند"، این قطعا سال آینده اجرایی می شود.
کد خبر: ۸۸۳۲۵۰۳
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حسنعلی افضلی فرد دبیر کل کانون اندیشه ورزی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی در بین 32 استان به عنوان دبیر کل برتر در دومین جشنواره سراسری امام علی(ع) سپاه پاسداران کشور در سال 95 منتخب شده است.

حسنعلی افضلی فرد دبیر کل کانون اندیشه ورزی برتر در سپاه در گفتگو با خبرنگار بسیج  اظهارداشت: بر تفکر و اندیشه در آیات و روایات اسلامی تاکید فروان شده است.

وی با بیان اینکه خداوند می فرمایند " ما زمین و آسمان را برای شما خلق کردیم که تفکر کنید، آنها را به تسخیر خودتان درآورید" عنوان کرد: انسان باید به محیط پیرامون خود اندیشه و تعقل کند. اندیشه و فکر برای حرکت ذهن از معلومات انسان است که هم دانش و تجربه و هم تخصص او برای کشف مجهولات است.

دبیر کل کانون اندیشه ورزی سپاه انصارالرضا(ع) افزود: خاستگاه اندیشه ورزی در سپاه به اواخر دهه 80 برمی گردد که رهبر انقلاب در دیدار با فرماندهان و اساتید دانشگاه امام حسین(ع) بیان فرمودند " ما باید جوشیدن فکر و اندیشه ورزی را در جامعه خودمان به یک حقیقت نمایان تبدیل کنیم".

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب در سال 89 در دیدار فرماندهان سپاه تاکید فرمودند " از جمله نیازهای شما به یک مجموعه اندیشه ورزی است". خاطرنشان کرد: از سال 89 ابلاغی را فرمانده سپاه به سپاه های استانی و رده ها ابلاغ کرد. در این ابلاغیه راه اندازی باشگاه اندیشه ورزی در مرکز و کانون اندیشه ورزی در استان ها تعریف شده است.

افضلی فرد ادامه داد: اندیشه ورزی در سپاه یک نوع تفکر جمعی بین جوانان آن سازمان و پاسداران جوان با افراد با تجربه و پیشکسوت است که در سازمان حضور دارند.

سپاه سازمانی سیال است/ ترویج فرهنگ دانشی در سپاه ضروری است

وی با بیان اینکه مسائل و مشکلات در رده های مختلف سپاه شناسایی و توسط تیم های اندیشه ورزی تدبیر می شود متذکر شد: توسعه تفکر و اندیشه ورزی در سپاه در راستای رفع نیازهای دانشی که مربوط به اداره سازمان است یا ماموریت هایی که به سپاه محول می شود.

دبیر کل کانون اندیشه ورزی سپاه انصارالرضا(ع) اظهارداشت: گسترش فرهنگ اندیشه ورزی در مجموعه سپاه به منظور این است که جوانان و نیروهای شاغل را در بحث اندیشه ورزی و تفکر به ارائه راه حل های خلاق گونه در برخورد با مسائل تشویق کنیم و افراد نخبه شناسایی شوند .

وی خاطرنشان کرد: سپاه سازمانی سیال است که ارتقاء سطح آگاهی و ترویج فرهنگ دانشی در آن ضروری است و هیچ وقت رکود نباید داشته باشد و باید پیش برندگی برنامه ها و فعالیت ها مطابق با فرامین رهبری داشته باشد.

افضلی فرد اضافه کرد: نتیجه کار تیم اندیشه ورز احصاء نیاز دانشی در سازمان است و بعد از تصمیم گیری نهایی در شورای عالی سیاستگذاری سپاه استان تبدیل به مصوبه می شود و راهکار اجرایی به رده مجری یا سازمان و نهادهای دولتی ذیربط ارائه می شود.

احصاء بیش از 22 مورد نیاز دانشی سپاه استان در 2 سال

وی با بیان اینکه در سال 94 ، شش مورد نیاز دانشی و در سال 95 ، 10 مورد نیاز دانشی احصاء و توسط کانون ها پاسخ داده شد گفت: در مدت 2 سال از کار مستمر و موثر بیش از 22 مورد نیاز دانشی سپاه استان احصاء شده است و از سوی رده های سپاه استان یا فرماندهی سپاه به کانون ابلاغ شده و تشکیل تیم دادیم و مورد تقدیر دانش و پژوهش سپاه تهران قرار گرفت .

این پیشکسوت بسیجی با بیان اینکه با ایجاد بانک اطلاعاتی، 240 نفر اندیشه ورز شناخته و در سامانه ثبت شدند.ابراز داشت: نیازهای کلی را از تمام رده ها دریافت کردیم و 200 نیاز دانشی را عنوان کردند که 30 مورد قابل ارزیابی بود.

وی عنوان کرد: چهار کارگاه توانمندسازی اندیشه ورزان تشکیل دادیم و 240 راهکار خروجی برای حل مشکلات و مسائل در تیم ها ارائه شده که 160 مورد در سطح رده ها اجرایی شده است. در سال آینده می خواهیم پیامد سنجی انجام دهیم که آیا مسائل و راهکارهای ارائه شده جواب داده و رضایتمندی را حاصل کرده است.

80درصد تیم های اندیشه ورزی برای حل نیازهای دانشی ماموریتی سپاه است

افضلی فرد با بیان اینکه سپاه در سطح کلان و راهبردی برای حل مسائل بیرونی سازمان نیز نقش آفرینی می کند ادامه داد: تدبیر عقلانی و کاربردی توسط تیم های اندیشه ورزی برای مسائل ماموریتی سپاه انجام می شود و خروجی آن در قالب توصیه و مطالبه به سازمان ها و نهادهای مربوطه ارجاع داده می شود.

دبیر کل کانون اندیشه ورزی سپاه استان عنوان کرد: ماموریت های کلان در سپاه مانند مبارزه با تهدیدات نرم، سخت و نیمه سخت ، امر به معروف و نهی از منکر، فضای مجازی، اقتصاد مقاومتی و مدیریت بحران آب است.

وی تاکید کرد: سعی کار ما بر این است که 80درصد تیم های اندیشه ورزی در بحث حل نیازهای دانشی ماموریتی سپاه باشد و تنها 20 درصد به حل نیازهای دانشی داخل سازمان معطوف شود.

راه اندازی هیئت های اندیشه ورزی در لایه های مختلف بسیج از سال آینده

افضلی فرد گفت: بر اساس فرمایش رهبر انقلاب که فرمودند "می بایست اندیشه ورزی در لایه های بسیج گسترش پیدا کند"، هیئت های اندیشه ورزی در لایه های مختلف بسیج اعم از حوزه ها، نواحی و پایگاه ها باید اجرایی شود. این قطعا جزء برنامه های سال آینده است. دو تیم اندیشه ورزی نیز در خصوص چگونگی اجرای این طرح در بسیج فعال شده اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها