توجه به کاهش آسیب اجتماعی طلاق از مواردی است که با قوت دنبال می‌شود و در این بین تقويت آموزه‌های دينی يكی از مهم‌ترين راهكار كاهش آسيب‌های اجتماعی است كه بايد در مدارس و مساجد تقويت شود.
کد خبر: ۸۸۳۲۴۷۵
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران از شهرستان نکا، دوشنبه‌شب جلسه اتاق فکر نکا، با موضوع بررسی آسیب‌های اجتماعی با رویکرد طلاق، در حالی برگزار شد که توجه به آموزش در بخش طلاق، به‌عنوان یکی از موارد مهم در کاهش آسیب‌های مهم اجتماعی در اولویت مهم است و این بخش نیازمند هم‌فکری و ایده‌پردازی است.

فرماندار نکا در این جلسه گفت: تشکیل اتاق فکر در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی با رویکرد طلاق در واقع گامی مؤثر برای بررسی چرایی طلاق است تا با شناسایی علت طلاق برای برون‌رفت از این معضل اجتماعی چاره‌اندیشی شده و جوانان و خانواده‌ها را از این مشکلات نجات دهیم.

جعفر احمدی با اعلام اینکه باید کارهای کارشناسی و تربیتی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام شود، اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های مختلفی در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی در دست انجام است که باید زیربنایی و کارشناسی باشد تا نتیجه نهایی مناسب فراهم شود.

این مسؤول با بیان اینکه جوانان ما از فکر و ایده‌های بالایی برخوردارند، افزود: باید با شناسایی نیروهای توانمند و اثرگذار در این بخش از آنان هم برای شناسایی معضلات طلاق و ارائه راهکار برای کاهش آسیب اجتماعی کمک گرفت.

احمدی گفت: مشارکت اجتماعی جوانان، نقش تعیین‌کننده‌ای در شناسایی و کاهش آسیب اجتماعی دارد که باید با ایجاد فرصت‌های مختلف، امکان بروز رشد استعدادها و توانمندی‌های جوانان داده شود.

وی بیان کرد: دوری از معنویت در بسیاری از موارد عامل مهمی برای بروز آسیب‌های اجتماعی است که باید ضمن تقویت آموزه‌های دینی از توان روحانیت در منبرها و مدارس برای روشنگری استفاده شود.

فرماندار نکا با اشاره به اینکه عدم پایبندی به هنجارهای اجتماعی در جامعه، در پیدایش آسیب اجتماعی مؤثر بوده است، یادآور شد: توجه به مباحث دینی و معنوی یکی از مهم‌ترین راهکارهای کاهش آسیب‌های اجتماعی و مصون ماندن جامعه از تهدیدهای مختلف است.

این مسؤول با اشاره به اینکه با وجود توطئه ‌های دشمنان هیچ فردی از آسیب‌های اجتماعی در امان نیست، گفت: طلاق و آسیب‌های اجتماعی یکی از توطئه‌های دشمنان است که از طریق فضای مجازی و از بین بردن اعتقادات دینی مردم  ایجاد شده است که باید در این بخش و تقویت معنویت در جامعه بیش از پیش تلاش شود.

کارشناس اداره تبلیغات اسلامی نکا نیز با اعلام اینکه تقویت برنامه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس و مساجد با قوت دنبال شود، یادآور شد: هر چه توجه به اعتقادات بیشتر باشد کاهش آسیب‌ها کمتر است.

حجت‌الاسلام عبدالرحیم محمدی گفت: توجه به مبانی دین مبین اسلام و سرلوحه قرار دادن زندگی مبتنی بر زندگی اهل بیت(ع) و اجرای سبک زندگی اسلامی در جامعه مهم‌ترین راهکار برای کاهش آسیب اجتماعی است که باید فرهنگ‌سازی شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان نکا نیز با اشاره به برگزاری کارگاه‌‌های آموزشی برای بررسی آسیب‌های اجتماعی در این شهرستان، گفت: بهزیستی با تمام توان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی مختلف و به‌ویژه طلاق به‌عنوان برنامه ابلاغی پای کار است.

حسین اخوان افزود: تشکیل کارگاه‌های مختلف پیشگیری از طلاق در مهدکودک‌های مختلف سطح شهرستان در دست انجام است و امیدواریم با استفاده از این کارگاه‌ها در کاهش طلاق تلاش شود.

وی گفت: امسال طرح کاهش طلاق در سازمان بهزیستی  با قوت در حال اجراست و در شهرستان نکا هم  با همکاری اورژانس اجتماعی، موفقیت‌های مناسبی ایجاد شده است که باید در استمرار آن با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی و مرتبط با این موضوع، تلاش شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها