مهر تایید بانک مرکزی بر گرانی مستمر گوشت در دولت تدبیر و امید
در حالی که حسن روحانی روز یکشنبه، از توجه رسانه‌ها به گرانی گوشت قرمز انتقاد کرد، آمار بانک مرکزی نشان می‌دهد این ماده غذایی در دولت یازدهم افزایش غیرقابل انکاری داشته است.
کد خبر: ۸۸۳۲۴۴۱
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، در حالی که حسن روحانی روز یکشنبه، از توجه رسانه‌ها به گرانی گوشت قرمز انتقاد کرد، آمار بانک مرکزی نشان می‌دهد این ماده غذایی در دولت یازدهم افزایش غیرقابل انکاری داشته است.

حسن روحانی روز یکشنبه در نخستین مجمع ملی سلامت با انتقاد از توجه صدا و سیما به گرانی‌ها گفت: وقتی در جایی گوشت دو روز گران می ‌شود صدا و سیما در خبر نخست به قصابی می‌ رود و می‌ پرسد گوشت چقدر گران شده است اما اگر گوشت ارزان شود، این خبر را منتشر نمی ‌کند یا در آخرین اخبارش می‌ گوید.

اظهارنظر روحانی در حالی است که مرجع رسمی آمار قیمت‌ها در دولت یازدهم یعنی بانک مرکزی از افزایش چشمگیر قیمت گوشت قرمز در دولت یازدهم خبر داده است.

بر اساس آمار بانک مرکزی، قیمت هر کیلو گوشت قرمز در مردادماه سال 92 یعنی ابتدای دولت یازدهم 29750 تومان بود. اما نرخ این ماده غذایی طبق آخرین گزارش بانک مرکزی در هفته اول اسفندماه به 42300 تومان رسیده است.

مطابق آمار بانک مرکزی، قیمت هر کیلو گوشت قرمز در دولت یازدهم 12500 تومان (معادل 42 درصد) گران شده است و خبری از ارزانی آن نیست.

آمارهای بانک مرکزی نشان می‌دهد در اسفند سال 91 در اوج تحریم‌ها در دولت دهم، قیمت هر کیلو گوشت قرمز 26300 تومان بوده اما در 4 سال بعد که دولت یازدهم بر سر کار بوده، قیمت گوشت قرمز به طور مستمر افزایش پیدا کرده است. بنابراین برخلاف اظهارنظر روحانی که گفته گوشت دو روز گران شده و دوباره ارزان شده، بر اساس آماری که خود دولت یازدهم منتشر کرده، در این دولت گوشت قرمز گرانی بی‌سابقه‌ای داشته است.

گرانی مستمر گوشت قرمز در دولت روحانی سبب کاهش شدید مصرف آن از سوی مردم شده، زیرا اکثر مردم کشور از خرید گوشت 40-30 هزار تومانی عاجز هستند.

بر اساس گزارش رسمی بانک مرکزی از بودجه خانوار در مناطق شهری ایران، مصرف سرانه گوشت قرمز در سال 1394 به پایین‌ترین سطح آن در یک دهه اخیر رسیده است که ارتباط مستقیمی با گرانی مستمر این محصول دارد.

ارسال نظرات