مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری اراک

کاهش 31 درصدی تلفات حوادث رانندگی در اراک/تهیه بانک اطلاعاتی سازمان حمل و نقل شهرداری

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری اراک گفت: براساس آمار ارائه شده از سوی پلیس راهور در ۹ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد کاهش ۳۱ درصدی کاهش تلفات حوادث رانندگی در اراک بودیم.
کد خبر: ۸۸۳۲۴۱۰
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۷

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ محمد عسگری مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری اراک، ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی کلانشهر اراک که در محل فرمانداری این شهر برگزار شد با اشاره به رتبه این کلانشهر در حوزه کاهش تلفات حوادث رانندگی گفت: باتوجه به اقداماتی که در حوزه فرهنگ‌سازی و زیرساخت‌ها در اراک صورت گرفت براساس آمار ارائه شده از سوی پلیس راهور در ۹ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد کاهش ۳۱ درصدی کاهش تلفات حوادث رانندگی بودیم.

وی افزود: به واسطه همین اقدامات اراک توانسته جزو شهرستان‌های برتر استان و رتبه سوم کشور در بخش کاهش تلفات ناشی از حوادث رانندگی معرفی شود، در حالیکه در سطح استان هم در حوزه راه‌ها و هم در حوزه شهری افزایش آمار تلفات داشته‌ایم.

افزایش تعداد بیش از 3 هزار دستگاه خودرو در اراک

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری اراک تصریح کرد: سیاستگذاری‌ها در شورای شهر و تاکیدات فرماندار و سایر مسئولین باعث این کاهش آمار چشمگیر بود، در مدت 9 ماهه نخست بنا به آمار پلیس راهور بیش از ۷ هزار و ۷۰۰ دستگاه خودرو بر تعداد خودروهای استان افزوده شد که از این میزان بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ دستگاه خودرو مربوط به این کلانشهر است و باتوجه به این افزایش خودرو توانستیم در حوزه کاهش تلفات ناشی از حوادث رتبه درخور توجهی داشته باشیم.

آموزش بیش از 10 هزار دانش‌آموز در حوزه فرهنگ سازی توسعه ترافیک

عسگری با اشاره به نقش مدرسه ترافیک در بحث فرهنگ‌سازی و ارتقاء فرهنگ گفت:این مدرسه تجهیز و ساعات کاری آن در این راستا افزایش پیدا کرد به طوری که در سال گذشته بیش از ۱۰ هزار و ۹۲ دانش‌آموز در دوره‌های آموزشی این مدرسه شرکت کردند.

وی افزود: در حوزه ترافیک در بخش مهندسی ترافیک و اعمال قانون اقدامات در حال انجام است ولی چند پیشنهاد از جمله مشارکت عموم مردم، دانشگاه‌ها، رسانه ملی، حوزه فرهنگی هنری و... برای ارتقاء فرهنگ ترافیک به شهرداری یاری رساند.

70 درصد تلفات جانی حوادث رانندگی مربوط به عابران و راکبان موتورسیکلت

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری اراک تصریح کرد: متاسفانه بیش از ۷۰ درصد از تلفات جانی سوانح رانندگی، عابر پیاده و راکبان موتورسیکلت هستند و باید در این دو زمینه بیشتر فرهنگ سازی صورت بگیرد.

عسگری ادامه داد: این دو مورد باید در اولویت در بحث فرهنگ سازی قرار گیرند و به این منظور هدف سازی صورت گرفته در این سازمان در این دو بخش است و اقدام به نصب نرده، پل‌ و خط کشی عابر پیاده نمودیم و بخش عمده‌ای را توانستیم با این اقدامات کنترل کنیم.

وی فرهنگ سازی در بحث استفاده از وسایل ایمنی توسط راکبان موتورسیکلت را مهم دانست و گفت: این بخش مغفول مانده است و نیازمند فرهنگ سازی در این بخش از طریق رسانه ها و اعمال قانون است.

راه‌اندازی مهندسی ترافیک 

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری اراک تصریح کرد: در بحث پارکینگ‌ها باید دو بخش مورد توجه قرار گیرد یکی منازل مسکونی و مجمتع‌های تجاری فاقد پارکینگ که در این زمینه پیشنهاد شده سازمان مهندسی ترافیک در کنار سازمان مهندسی ساختمان راه‌اندازی شود تا در بخش ساخت سازه از نظرات ترافیکی نیز جویا و بهره‌مند شوند.

عسگری ادامه داد: در سال گذشته و سال جاری در این زمینه صورت گرفت و موفق به ساماندهی بخش عمده ای از آن شدیم، زمین‌هایی است که تبدیل به پارکینگ شده‌اند نظارت جدی را در این بخش با همکاری دادستانی انجام دادیم.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری اراک از تهیه بانک اطلاعاتی در سازمان ترافیک خبر داد و گفت: 80 درصد این امر محقق شده و تا پایان سال تکمیل می‌شود که در این بانک تمام ابزارآلات ترافیکی سازمان به ثبت برسد و در گام بعدی نسبت به جاگیری این ابزارآلات با نظر کارشناسی اقدام کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار