نشست مشترک هیئت عراقی و کرمانی در محل ساخت گنبد حرم مطهر در کرمان برگزار شد و هیئت عراقی از مراحل پیشرفت پروژه ترفیع و ساخت گنبد مطهر امام حسین(ع) در کرمان بازدید کردند.
کد خبر: ۸۸۳۲۴۰۸
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان، نشست مشترک هیئت عراقی و کرمانی در محل ساخت گنبد حرم مطهر در کرمان برگزار شد.

این نشست که با حضور علی مهاجری رئیس ستاد بازسازی عتبات‌عالیات استان کرمان، سیدحسن خشرو معاون فنی‌مهندسی ستاد عتبات عالیات کشور و مسئول ستاد بازسازی کربلا، باسم‌عباس‌علی مدیر امور برنامه‌ریزی و شهرسازی وزارت بلدیه عراق، محمدحسن‌کاظم ابوسرمد مسئول فنی‌مهندسی حرم، عبدالکریم‌صالح‌الانباری مسئول تعمیرات و نگهداری حرم و رعد‌لفته‌حسینی مسئول معماری حرم برگزار شد هیئت عراقی در جریان روند اجرای پروژه مرتفع‌سازی گنبد حرم امام حسین(ع) در کرمان قرار گرفتند.

در این نشست محمدحسن‌کاظم ابوسرمد مسئول فنی‌مهندسی حرم مطهر اباعبدالله(ع) با اشاره به اینکه کلیه مراحل انجام کار از ابتدا براساس محاسبات دقیق و کارشناسی شده صورت گرفته اظهارداشت: امیدواریم که با تعاملات خوب ایجاد شده بین دو طرف نتایج خوبی برای حرم اباعبدالله(ع) قبله عشاق عالم حاصل شود.

وی هدف از برگزاری این جلسات و نشست‌ها را هم‌اندیشی برای انجام هر چه بهتر کار دانست و گفت: دو طرف حساسیت خاصی در اجرای هر چه بهتر این پروژه دارند.

سرپرست هیئت عراقی خاطر نشان کرد: انجام هر چه بهتر این پروژه افتخاری نه برای ما و شما که برای تمام شیعیان جهان است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم هئیت عراقی از مراحل مختلف گنبد در حال ساخت و کارگاه‌های قالب‌بتنی، طلاکاری  و آزمایشگاه بازدید کردند.

در حاشیه این بازدید مهدی نیکویی معاون فنی و مهندسی ستاد بازسازی عتبات‌عالیات استان کرمان با اشاره به روند ساخت پروژه گنبد حرم امام حسین(ع) اظهار داشت: سازه اصلی گنبد به صورت فولادی بوده و بر روی آن پانل‌های بتنی قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه در ساخت پانل‌های بتنی تمام موارد امنیتی در نظر گرفته شده افزود: خشت‌های گنبد به صورت خشک بر روی این پانل‌ها سوار می‌شوند.

معاون فنی و مهندسی ستاد بازسازی عتبات‌عالیات استان کرمان با بیان اینکه 100 درصد کار گنبد فولادی به اتمام رسیده تصریح کرد: ساخت پانل‌های بتنی 20 درصد پیشرفت داشته و تا 4 ماه آینده کل پانل‌ها به اتمام می‌رسد.

وی با تاکید بر اینکه همه طرح‌ها با 24 مؤلفه مورد بررسی قرار گرفته گفت: تمامی طرح‌ها براساس کارشناسی‌های دقیق بوده و به تصویب نهایی رسیده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات