حاج حسین یعقوبیان مداح اهل بیت در گفتگو با «بسیج»:

اولین مدافع حریم ولایت حضرت زهرا(س) بود

مداح اهل بیت گفت: می توان حضرت زهرا (س) را اولین مدافع حرم نامید یعنی اولین مدافع حرم و حریم ولایت حضرت زهرا (س) است.
کد خبر: ۸۸۳۲۲۰۸
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹
اولین مدافع حرم ولایت حضرت زهرا(س) بود
حاج حسین یعقوبیان مداح اهل بیت در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: در مورد فضائل حضرت زهرا (س) هم روایات زیادی داریم و هم احادیث فراوانی از معصومین داریم که به چند تا از آنها اشاره می کنیم.

وی افزود: امام صادق (ع) می فرمایند: حضرت فاطمه (س) بریده شده از آتش دوزخ است و در ادامه می آید که پیروان ایشان نیز از آتش دوزخ بریده و برکنارند.

مداح اهل بیت تصریح کرد: در حدیث دیگری از معصومین آمده "نحنُ حججُ اللهِ علی خَلقِهِ وَ جَدّتنا فاطمة حجةُ اللهِ علینا" ما حجت خدا بر مردم هستیم و حضرت زهرا(س) حجت خدا بر ماست. این مقام شامخ حضرت را می رساند.

حاج حسین یعقوبیان بیان داشت: می توان حضرت زهرا (س) را اولین مدافع حرم نامید یعنی اولین مدافع حرم و حریم ولایت حضرت زهرا (س) است با توجه به مطالعاتی که می شود روی حدیث کساء و تاریخ اسلام داشت به ادبیات حضرت زهرا(س) که نگاه می کنیم می بینیم که در تمام صحبت هایشان با امیرالمومنین علی (ع) همیشه جایگاه ولایت را در نظر داشتند.

مداح اهل بیت با اشاره به اینکه زن امروز می تواند حضرت زهرا (س) را به عنوان الگوی امروز قرار دهد عنوان کرد: نه امروز بلکه برای فرداها هم می توان از حضرت زهرا (س) الگو برداری کرد. بخش مدیریت اجرایی باغ فدک که یکی از مهمترین وزنه های اقتصادی اسلام بود و دشمنان آن را شناخته و این شاهراه را قطع کردند با حضرت زهرا (س) بود.

حاج حسین یعقوبیان گفت: حضرت زهرا (س) با آن وضعیت بیماری و حال نامناسب خود به صحن علنی مسجد می آیند و در انظار عمومی از امیرالمومنین علی (ع) دفاع می کنند و این نگاه نگاه همسری نیست بلکه دفاع از ولایت است.

وی افزود: زن امروز اگر می خواهد هم همسر خوبی باشد هم مادر خوبی برای بچه هایش و هم زن نمونه در جامعه باشد می تواند حضرت زهرا (س) را الگوی خود قرار دهد.

ارسال نظرات