به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان

کتاب"نبرد کوهسالان" در سنندج رونمایی شد

مراسم عصر خاطره شهید ماموستا ملا حیدر فهیم و آیین رونمایی از کتاب « نبرد کوهسالان » خاطرات سردار عبدا... ملکی برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۳۲۱۶۲
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، امین مرادی در آستانه سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و در مراسم عصر خاطره شهید ماموستا ملا حیدر فهیم و آیین رونمایی از کتاب « نبرد کوهسالان » که به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان با حضور نماینده ولی فقیه در استان کردستان و جمع کثیری از مدیران و فرماندهان نظامی و انتظامی در سالن شماره 2 پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار شد؛ گفت : در بحث شهداء و تاریخ شفاهی کردستان از دو بعد حائز اهمیت است اول آنکه جای جای آن آغشته به خون مطهر شهدای گرانقدری است که به تعبیر رهبر معظم انقلاب سرزمین مجاهدت های خاموش و سرزمین صفا و وفاداری است و دوم آنکه استانی است که فرهنگ وهنر د رآن از اهمیت وجایگاه ویژه ای برخوردار است.

 

وی افزود: کردستان می تواند و باید نمونه زیبایی از هنر انقلاب اسلامی باشد و ما همواره در هرکاری که انجام داده ایم با مدد از منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) وراهنماییها وحمایت های همیشگی حضرت آیت ا... حسینی شاهرودی نماینده معزز ولی فقیه در استان ، تلاش نموده ایم تا جایگاه فرهنگی و هنری استان کردستان بعنوان سرزمین مجاهدت های خاموش را به تصویر در آوریم .

 

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان تصریح کرد: امروز نیز گرد هم آمده ایم تا ضمن تجلیل از جایگاه یکی از شهدای مظلوم کردستان که بی شک نمونه ای بارز از همان مجاهدت های خاموش است عصری از خاطره را به تماشا بنشینیم .

 

وی با اشاره به جایگاه علمی و فقهی شهید ملا حیدر فهیم گفت: این شهید والا مقام نامی آشنا در کردستان است ، ایشان نه تنها قبل از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی با تکیه بر تقوا و دانش خود رودرروی رژیم طاغوت ایستاد بلکه پس از انقلاب نیز با قرار گرفتن در صف مجاهدان کردستان به مصاف اندیشه ها و ایدئولوژی های مادی و انحرافی ایستاد تا سرانجام به دست گروهک های انقلاب به شهادت رسید.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامی داشتن نام و یاد و خاطره یکایک شهدای استان کردستان با اشاره به اهداف و رسالت های محوری حوزه هنری افزود : . کتاب" نبرد کوهسالان " که امروز از آن رونمایی می شود کاری است از محقق و ایثارگر ارزشمند جناب اقای علی رستمی که با همکاری اداره کل حفظ آثار و نشرارزشهای دفاع مقدس کردستان در راستای دغدغه فرهنگی مقام رهبری و تعامل ، همگرایی و هم افزایی نهادهای فرهنگی چاپ و منتشر شده است.

 

مرادی افزود: بی مبالغه عرض کنم که حوزه هنری اقلاب اسلامی استان کردستان بر خود می بالد که در کنار دوستان و سروران حفظ آثار و سپاه به کار فرهنگی مشغول است چرا که در کنار صصمیمت و بزرگواری آنان ، این نهاد مقدس هنوز بوی دلاور مردیها و رشادت های هشت سال دفاع مقدس را در فضای جامعه منتشر می نماید.

 

وی در پایان با اشاره به سوژه های بسیار ناب و منحصر به فرد از رشادت و دلاوری در استان کردستان تصریح نمود : هنوز لایه های پنهان بسیاری در هشت سال دفاع مقدس وجود دارد که بخش بسیاری از آنها استعداد ظهور و نمود در حوزه هنر را دارد و در این زمینه باید بیشترکار شود و این ضرورت همکاری و همیاری این دو نهاد را یعنی حوزه هنری و اداره حفظ اثار و ارزشهای دفاع مقدس را دو چندان می کند.

 

در پایان این مراسم پس از رونمایی از کتا با اهداء لوح تقدیر از خانواده معزز شهید ملا حیدر فهیم و همچنین از سردار عبدا... ملکی که کتاب نبر کوهسالان بر اساس زندگی این سردار می باشدو همچنین از نویسنده کتاب آقای علی رستمی با حضور نماینده و لی فقیه در استان و دیگر مسدئولین تجلیل به عمل آمد.

 
ارسال نظرات