خبرهای داغ:
فرماندار اندیمشک گفت: آئین معنوی شبی با شهدا و وداع با پیکر پاک شهید احمد موچانی در جوار مزار شهدای مدافع حرم در اندیمشک برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۸۳۲۰۱۶
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۷

پیمان جهانگیری  اظهار داشت: آئین معنوی شبی با شهدا و وداع با پیکر  پاک شهید احمد موچانی، از شهدای تازه شناسایی شده دوران دفاع مقدس در اندیمشک برگزار می‌شود.

وی افزود: وداع با پیکر پاک شهید احمد موچانی در گلزار شهدای اندیمشک در جوار مزار منور شهدای مدافع حرم این شهرستان انجام می‌شود و مردم دیار یک‌هزار شهید با فرزند خود دیدار می‌کنند.

فرماندار اندیمشک عنوان کرد: این مراسم روز چهارشنبه یازدهم اسفند ماه از ساعت 8 شب همزمان با شب شهادت حضرت فاطمه‌زهرا(س) آغاز می‌شود و مردم خوزستان در کنار شهید تازه از سفر برگشته خود با خداوند متعال راز و نیاز می‌کنند.

وی تصریح کرد: در آئین نورانی وداع با پیکر پاک شهید احمد موچانی در گلزار شهدای اندیمشک، چند تن از مداحان اندیمشکی به مرثیه‌سرایی و نوحه‌خوانی می‌پردازند.

جهانگیری خاطرنشان کرد: همچنین در این برنامه حجت‌الاسلام والمسلمین خدامی، امام جمعه اندیمشک سخنانی را درباره شهید و شهادت بیان می‌کند.

فرماندار اندیمشک با بیان اینکه هماهنگی‌های لازم برای برگزاری برنامه‌های شهید احمد موچانی انجام شده از همه مردم خوزستان به ویژه اهالی شمال خوزستان دعوت کرد در آئین وداع با پیکر این شهید دوران دفاع مقدس حضور یابند.

 شهید احمد موچانی فرزند علی‌محمد در تاریخ یکم فروردین ماه سال 1346 در اندیمشک دیده به جهان گشود و در تاریخ یکم بهمن ماه سال 1365 در منطقه عملیاتی شلمچه به شهادت رسید و جاویدالاثر شد.

یکر مطهر شهید احمد موچانی از شهدای جاویدالاثر شهرستان یک‌هزار شهید اندیمشک پس از 30 سال با انجام آزمایش DNA شناسایی شد و به آغوش وطن باز گشت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها