مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان خبر داد؛

تشییع و تدفین پیکر 5 شهید گمنام در کردستان

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان از تشییع و تدفین پیکر 5 شهید گمنام در استان خبر داد.
کد خبر: ۸۸۳۲۰۰۳
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴
سردار مراد حسنی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان ظهر امروز در جمع خبرنگاران و رسانه های گروهی استان در سنندج، اظهار داشت: روز سه شنبه 10 اسفند 95 استان کردستان آلاله‌های برگشته از سفر عشق را میزبانی می‌کند و 5 پیکر شهید گمنام در این تاریخ وارد استان کردستان خواهند شد.


وی گفت: دو پیکر از این شهدا در دانشگاه آزاد شهرستان قروه و دو شهید در پارک گلهای دلبران و یک شهید نیز در لشکر 22 سپاه بیت المقدس کردستان خاکسپاری می شوند.


وی ادامه داد: شهدای گمنام سنندج روز سه شنبه وارد استان کردستان می شوند اما خاکسپاری در سنندج از صبح روز چهارشنبه در بنیاد حفظر آثار شروع و در لشکر 22 بیت المقدس و در شهرستان قروه روز چهارشنبه با حضور مردم شهید پرور قروه آغاز می شود.


وی بر بدرقه و تشییع باعزت برای شهدای گمنام تاکید کرد و ادامه داد: آزادی، امنیت و رفاه امروز ایران اسلامی را مدیون شهدا هستیم که غریبانه در سرزمین غربت به شهادت رسیدند و امروز به استان کردستان برمی گردند که وظیفه ماست که مراسم با شکوه و باعزتی برای بدرقه و تشییع این شهدا برگزار کنیم.


سردار حسنی یکی از وظایف بنیاد حفظ آثار را نشر و ترویج ارزش های دفاع مقدس و حفظ میراث ارزشمند و ماندگار دوران مقدس عنوان کرد و افزود: علیرغم گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی همچنان آوازه ایثارگری ها و دلاوری های مجاهدان و رزمندگان انقلاب اسلامی ایران جهان را فرا گرفته است.


برگزاری جشنواره «اسوه‌های صبر و استقامت» در سنندج
سردار حسنی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری فعالیت‌های مختلف در حوزه دفاع مقدس تا پایان امسال خبر داد و گفت: جشنواره «اسوه‌های صبر و استقامت» ویژه بانوان 18 اسفند ماه در سنندج برگزار خواهد شد.


به گفته ی وی در این جشنواره الگوهای شاخص زنان فعال در عرصه دفاع مقدس و همچنین جایگاه زن در تفكر رهبری انقلاب اسلامی ارائه خواهد شد.

 

 وی یادآوری کرد: ما مدیون شهدای دفاع مقدس هستیم و باید تلاش کنیم با توجه به عزت مندی مردم استان و تعهد و ایمان مردم به انقلاب و ارزش های دفاع مقدس و شهیدان وظیفه خودمان را در قبال شهدا انجام دهیم.

 

 کردستان در راه دفاع از آرمان های نظام 5 هزار و 400 شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و در حال حاضر 66 شهید گمنام با احتساب این 5 شهید در 12 یادمان شهدای استان مدفون هستند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار