خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی صرفاً از جنبه مادی مورد نظر نیست، گفت: اقتصاد مقاومتی به معنای مقاوم‌سازی همه عرصه‌های انقلاب است.
کد خبر: ۸۸۳۱۹۱۴
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار غلامعلی ابوحمزه در مجمع سالانه قشر بسیج فرهنگیان ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه (س) اظهار داشت: فرهنگیان در عرصه آموزش و تعلیم و تربیت فعالیت‌های بسیار ارزشمندی انجام می دهند که قابل تقدیر است.

وی با اشاره به نامگذاری سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» به عنوان شعار سال، واکاوی اقتصاد مقاومتی، چالش‌ها و راهکارها را در این جهت دانست و ابراز داشت: این تکلیف بسیار سنگین و مطالبه‌ای که امام خامنه ای(مد ظله العالی) از همه مسئولین در سطوح مختلف در دولت، مجلس، نیروهای مسلح و دستگاه‌های مختلف دارند باید به بهترین وجه ممکن انجام شود.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه وضعیت کشور در قبل از انقلاب تک محصولی و تک محوری بود، افزود: بعد از کودتای 28 مرداد سال 32 و هدایتی که آمریکایی‌ها در این موضوع داشتند تا سال 57 تسلط کامل و همه جانبه بر کشور ما را داشتند و تلاش مضاعفی را انجام دادند که رژیم پهلوی و شخص شاه به عنوان ژاندرم منطقه مطرح شود.

وی در خصوص علت حمایت آمریکا از رژیم پهلوی عنوان کرد: آنها می‌خواستند از یک طرف منابع زیرزمینی ایران را غارت کنند و از طرف دیگر تسلط خود را در منطقه غرب آسیا گسترش دهند و رژیم صهیونیست را حفظ کنند و از سوی دیگر شرایطی در ایران ایجاد شود که بتوانند در دوران جنگ سرد در مقابل اتحاد جماهیر شوروی سابق و افکار اندیشه کمونیست و سوسیالیسم بایستند.

ابوحمزه افزود: برای رسیدن به این محورها نیاز بود که در بحث مباحث اقتصادی ولو اینکه به شکل ظاهر ایران را حفظ کنند و بتوانند منابع ایران را به یغما ببرند.

وی با بیان اینکه حضور 60 هزار مستشار نظامی آمریکا در ایران در طول 26 سال گواه این مطلب است، تصریح کرد: آنها کار را به جایی رساندند که با جمعیتی حدود 20 تا 25 میلیون در خلال این مدت روزانه بین 6 تا 10 میلیون بشکه در ایران نفت تولید و صادر می‌شد.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با ابراز نگرانی از برخی دیدگاه‌ها و تحلیل‌ها در کشور که در جایگاه مسئولیتی هستند و رژیم پهلوی را از جمهوری اسلامی برتر می دانند، گفت: آنها آزادی قبل از انقلاب را بیشتر از آزادی بعد از انقلاب می دانند.

وی ادامه داد: در پاسخ آنها باید گفت رژیم پهلوی اصلا قدرت تصمیم‌گیری نداشت که بخواهد برای آزادی یا غیرآزادی تدبیری داشته باشد و این‌ها در مشت آمریکا و اسرائیل بودند.

ابوحمزه صاحبان این دیدگاه را افراد بدون مطالعه و تفکر و مریض دانست و بیان داشت: این افراد چنین صحبت‌هایی را به سران فتنه وصل می‌کنند که چون در حبس هستند و آزاد نشده‌اند در جمهوری اسلامی آزادی وجود ندارد.

*وابستگی 50 درصدی بودجه سال 96 به نفت

وی با بیان اینکه در دوران قبل از انقلاب اقتصاد کشور وابسته به نفت و گاز بود، تصریح کرد: بعد از انقلاب نیز به دلیل فشارها و مشکلاتی که دشمنان در تمام عرصه‌ها ایجاد کردند نتوانستیم این وابستگی به نفت را کم کنیم.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان در ادامه با اشاره به تدابیر و ابلاغ مقام معظم رهبری در سال 69 که باید سالانه بین 5 تا 7 درصد از وابستگی اقتصاد به نفت کم شود، تاکید کرد: اگر در طول این 27 سال این مورد اتفاق می‌افتاد الان به هیچ عنوان اقصاد کشور وابسته به نفت نبود ولی متاسفانه این کار در دولت‌های قبل حاصل نشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر هم که بحث بودجه در صحن مجلس و کمیسیون تلفیقی در حال بررسی است به میزان 50 درصد بودجه سال 96 وابسته به نفت است.

ابوحمزه با عنوان اینکه در بودجه سال 96 قیمت هر بشکه نفت 50 دلار پیش بینی شده است، اضافه کرد: اشکال کار به این دلیل است که سیاست‌گذار اوپک، آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها و غربی‌ها هستند که با یک افزایش تولید و خارج از سقف اوپک، قیمت‌ها را پایین می‌آورند و این زمینه را ایجاد می‌کنند که کشورهایی که وابستگی به غرب دارند سیاست‌ها و تدابیر و برنامه‌هایشان دچار مشکل و معضل شود و امروز مشکلی که در کشور داریم این است.

وی یادآور شد: تا زمانی که اقتصاد کشور وابسته به نفت باشد امکان تثبیت در اجرای برنامه‌های 20 ساله چشم‌انداز و برنامه 5 ساله وجود نخواهد داشت.

* اقتصاد مقاومتی بهترین راهکار مقابله با وابستگی اقتصاد به نفت

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان تصریح کرد: با این وجود فراز و فرودهایی را در سیاست‌ها و برنامه‌های عمرانی و هزینه‌های جاری خواهیم داشت.

وی بهترین راهکار برای مقابله با وابستگی اقتصاد به نفت را حرکت کشور به سمت اقتصاد مقاومتی دانست و ابراز داشت: این راهکار بسیار هوشمندانه، عالمانه، حکیمانه و دقیق را مقام معظم رهبری تدبیر و ابلاغ کردند و نامگذاریی که در طول چند سال اخیر انتخاب شد همه در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

ابوحمزه لازمه رسیدن به خودکفایی اقتصادی، صفر کردن و به حداقل رساندن وابستگی کشور به نفت را جاری و ساری شدن اقتصاد مقاومتی در کشور عنوان کرد و بیان داشت: مقام معظم رهبری در خصوص تحقق اقتصاد مقاومتی در ابتدای سال 24 سیاست را تبیین کرد و به سران قوا و دستگاه‌های گوناگون ابلاغ داد که در جلسات و کارگروه‌ها بر روی آن کار کنند.

وی پرداختن به تولید ملی را از مهم‌ترین شاخصه‌های اقتصاد مقاومتی برشمرد و اظهار داشت: این به این معنا نیست که از ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها، تجربیات، تکنولوژی‌ها و موفقیت‌هایی که دیگر کشورهای جهان به دست آورده‌اند استفاده نکنیم اما باید بدانیم لازمه رسیدن به اقتصاد واقعی در معنای کلمه، جاری و ساری شدن اقتصاد مقاومتی است.

* لازمه رسیدن به تولید ملی افزایش سطح علمی کشور

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان افزایش تولید ملی را در استفاده حداکثری ظرفیت‌های موجود کشور در عرصه‌های گوناگون تعریف کرد و گفت: یکی از نکات محوری که مقام معظم رهبری فرمود بحث افزایش علم و فناوری در کشور است که باید در طول 30 الی 50 سال آینده در سطح جهان رتبه نخست علمی را به دست آوریم.

وی افزایش سطح علمی کشور را از نقش‌های کلیدی مسئولین وزارت آموزش و پرورش و فرهنگیان دانست و عنوان کرد: در حال حاضر از نظر علمی در منطقه در رتبه نخست قرار داریم ولی در سطح جهان در رتبه 16 و 17 هستیم.

ابوحمزه با اشاره به ضرورت افزایش تولید علمی در کشور افزود: لازمه رسیدن به تولید ملی در نقطه اصلی قرار گرفتن کشور در رتبه های نخست علمی در سطح جهان است.

وی با بیان اینکه هر کسی علم دارد قدرت هم دارد، اظهار داشت: علت اینکه آمریکایی‌ها کدخدا شده‌اند و به همه کشورها و همه افراد توهین و تخریب می‌کنند و تسلط اقتصادی، فرهنگی و سیاسی خودشان را غالب می کنند به دلیل توانمندی علمی، تکنولوژی و فناوری است.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان اضافه کرد: اگر بخواهیم آرمان‌های متعالی اسلام و انقلاب را صادر کنیم باید از نظر علمی در سطح بالا در جهان قرار بگیریم.

* مدیریت جهادی از شاخصه‌های مهم افزایش تولید ملی

وی در بحث تولید ملی، اعتماد و خودباوری و اعتماد به نفس در جوانان را یکی از نکات اساسی اقتصاد مقاومتی دانست و گفت : در این خصوص فرهنگیان و وزارت آموزش و پرورش نقش بسیار کلیدی دارند.

ابوحمزه با اشاره به پیشرفت های بعد از انقلاب در عرصه‌ها پزشکی، نانو، سلول‌های بنیادی و عرصه دفاع افزود: ما در حال حاضر به 35 کشور جهان سلاح و مهمات صادر می کنیم و این به دلیل خود باوری و اعتماد به نفس است.

وی مدیریت جهادی را به عنوان یکی دیگر از شاخصه های مهم افزایش تولید ملی برشمرد و عنوان کرد: در این خصوص نقش فرهنگیان بسیجی و مسئولین مختلف در سطوح گوناگون می تواند بسیار اثربخش باشد.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان کار، تلاش، محاسبه با خدا، علم، تدبیر و درایت را ویژگی‌های 6 گانه مدیریت جهادی معرفی کرد و بیان داشت: اگر بخواهیم به تولید به معنای واقعی کلمه برسیم و از این به اقتصاد مقاومتی و در نهایت به خودکفایی برسیم لازمه آن این است که به سمت مدیریت جهادی حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه مدیریت جهادی تنها در عرصه اقتصادی نیست بلکه در همه عرصه ها وجود دارد، گفت: این می‌تواند ما را به این نکته اساسی مهم برساند.

* ورود سالانه 20 تا 25 هزار میلیارد تومان کالای قاچاق به کشور

ابوحمزه در ادامه سخنان خود جلوگیری از قاچاق کالا را به عنوان یکی دیگر از مؤلفه‌های تاثیرگذار در تولید ملی دانست و ابراز داشت: باید مسئولین در سطوح مختلف فکر اساسی برای مبارزه با قاچاق کالا داشته باشند.

وی با بیان اینکه سالانه 20 تا 25 هزار میلیارد تومان کالای قاچاق وارد کشور می شود، افزود: این امر به اقتصاد و تولید ملی کشور لطمه وارد می کند.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان ترویج فرهنگ ابتکار، خلاقیت و نوآوری در جوانان را به عنوان یکی دیگر از مؤلفه‌های تاثیرگذار در تولید ملی و در نهایت اقتصاد مقاومتی قلمداد کرد و بیان داشت: دانش‌آموزان از نظر استعداد و نوآوری، توانمندی خوبی دارند و علاقه‌مند به ادامه تحصیل هستند و از هوش و ذکاوت بالایی برخوردار هستند اما اشکال کار این جاست که این نگاه شان کوتاه مدت است.

وی اضافه کرد : اگر می خواهید این روحیه ابتکار، خلاقیت، نوآوری در نسل جوان و نوجوان زنده و پویا شود و زمینه اجرایی پیدا کند باید دید آنها را به آینده قوی و وسیع کنید.

ابوحمزه با بیان اینکه مقام معظم رهبری انقلاب اسلامی و ملت های مسلمان را برای تحقق تمدن نوین اسلامی هدایت می کند با مخاطب قرار دادن جامعه فرهنگی افزود: معنای تمدن نوین اسلامی تصمیم‌گیری و تصمیم سازی بر اساس اسلام ناب محمدی است و اگر بخواهید نگاه نسل جوان را نسبت به آینده و برای 30 الی 50 سال آینده قوی کنید باید از امروز او را آموزش داده و تربیت و آماده کنید و لازمه این کار این است که خود شما هم دید قوی و وسیعی داشته باشید.

* بصیرت یعنی هدف شناسی، راه شناسی و دشمن شناسی

وی معنویت را به عنوان یکی دیگر از عوامل کارساز در افزایش تولید ملی عنوان کرد و بیان داشت : ما باید اعتقادات و باور خود را بالا ببریم و روی خو کار کنیم و نفس خود را رها نکنیم.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با اشاره به دیدار چند روز اخیر مقام معظم رهبری با شهدای آئینی افزود: ایشان در این دیدار به شهدای همدان اشاره کردند و با توجه به وصیت شهید چیت‌سازیان تنها راه عبور از سیم خاردارهای دنیا و مادیات را عبور از سیم خاردارهای نفس بیان فرمودند.

وی اضافه کرد: اگرما بخواهیم به تکلیف اساسی و انقلابی خود عمل کنیم راه آن توجه کردن به معنویت است و باید روی خود کار کنیم.

ابوحمزه بصیرت را به عنوان یکی دیگر از مؤلفه های مهم افزایش تولید ملی برشمرد و افزود : بصیرت به معنای هدف شناسی، راه شناسی و دشمن شناسی است.

وی ادامه داد: اگر ما بخواهیم به اقتصاد مقاومتی برسیم باید نسبت به توطئه های دشمن و راهکارهای آنها شناخت داشته باشیم چراکه اگر به این مهم شناخت نداشته باشیم گاهاً در زمین دشمن بازی می کنیم و متوجه آن نیستیم.

* امر به معروف و نهی از منکر یکی از مهم‌ترین رسالت بسیج فرهنگیان

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان انقلابی ماندن، انقلابی فکر کردن و انقلابی عمل کردن را به عنوان یکی دیگر از مؤلفه های کارساز و نتیجه بخش در اقتصاد مقاومتی معرفی کرد.

وی ابراز داشت : اگر انسان انقلابی فکر کرد، انقلاب عمل کرد، انقلابی ماند می‌تواند به بهترین وجه رسالت خود را انجام دهد و سربلند بیرون آید.

ابوحمزه با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی صرفاً از جنبه مادی مورد نظر نیست، افزود : اقتصاد مقاومتی به معنای مقاوم‌سازی همه عرصه های انقلاب است و باید در تمام عرصه‌ها استقامت داشته باشیم چرکه بنابر تعبیر قرآن استقامت کنندگان پیروز هستند.

وی گرانی، تورم، معیشت، مسکن و اشتغال را در جنبه ظاهری اقتصاد مقاومتی تلقی کرد و اظهار داشت: بحث مقاوم‌سازی و اقتصاد مقاومتی فقط شامل این موارد نیست بلکه باید در تمام عرصه‌ها مقام سازی را اجرا کنیم.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال را نمونه ای از مقاوم سازی ملت عنوان کرد و یادآور شد: در این خصوص ده‌ها میلیون نفر در سراسر کشور با مشت‌های گره کرده در دهان استکبار زدند و مقاوم سازی کردند.

وی امر به معروف و نهی از منکر را یکی از مهم ترین رسالت بسیج فرهنگیان دانست و با بیان اینکه این مسئولیت بسیار سنگین است، گفت: همه ما در این خصوص مسئول هستیم.

ابوحمزه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را از مهم ترین تکالیف آموزش و پرورش و جامعه فرهنگی معرفی کرد و ابراز داشت: اگر وزارت و ادارت کل آموزش و پرورش در سطح شهرستان و کشور می خواهد به بهترین وجه به تکلیفشان عمل کنند و مورد رضایت امام خامنه ای(مد ظله العالی) قرار می گیرند بنابراین باید ببینند ایشان در سند تحول بنیادن چه خواسته ای دارند و چه بخش از آن اجرایی شده و نقاط ضعف و قوت و دلایل آن چیست؟

وی با بیان اینکه اطاعت از ولی امر مسلمین همچون نماز و روزه واجب است، یادآور شد : این را مسئولین آموزش و پرورش و جامعه فرهنگی بدانند که در هفته معلم که می خواهند با مقام معظم رهبری دیدار داشته باشند حتما ایشان درخصوص این سند از آنها مطالبه گری خواهند کرد.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان خاطرنشان کرد : مهم ترین کار مسئولین آموزش و پرورش از رأس تا ذیل و چه امسال و چه سال آینده در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش قرار دارد و اگر این مسئولین می خواهند نمره قبولی از استاد معلم و هدایت گر انقلاب به دست آورند باید این سند را به بهترین نحو ممکن اجرا کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات