قائم مقام مدیر شبکه پنج سیما در گفتگو با «بسیج» تشریح کرد

نقش موثر رسانه‌ها در تحقق اقتصاد مقاومتی

محمدباقر تورنگ گفت: رسانه‌ها نقش موثری در تحقق اقتصاد مقاومتی داشته و در بسیاری از کشورها درصدد این هستند تا بتوانند اشتغال زایی، رشد بخش خصوصی و بنگاه های اقتصادی کوچک زودبازده را به مردم معرفی کنند.
کد خبر: ۸۸۳۱۹۱۰
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۸
نقش موثر رسانه‌ها در تحقق اقتصاد مقاومتی

محمدباقر تورنگ قائم مقام مدیر شبکه پنج سیما در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، درباره نقش رسانه در تحقق اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: رسانه‌ها نقش موثری در تحقق اقتصاد مقاومتی داشته و در بسیاری از کشورها درصدد این هستند تا بتوانند اشتغال زایی، رشد بخش خصوصی و بنگاه های اقتصادی کوچک زودبازده را به مردم معرفی کنند.

وی با بیان اینکه رسانه می تواند با ارائه راه حل های مناسب توسعه اقتصادی کشور را فراهم کند افزود: رسانه می تواند مانع‌های اقتصادی، مالی و نقشی که می تواند در اقتصاد کشور داشته باشد را در اختیار مردم قراردهد. با توجه به اینکه کشورمان سرشار از منابع اقتصادی است از اینرو ضروری است که رسانه از ظرفیت اقتصادی به طور قابل قبول و رشد حداکثری بهره ببرد.

تورنگ گفت: یکی از سیاستگذاری های خاص رسانه ای، تمرکز بر روی بنگاه کوچک وزودبازده اقتصادی است تا هر چه بیشتر عایدات فعال سازی این بنگاه ها به مردم اطلاع داده شود از آنجایی که دولت مدیریت مباحث بزرگ اقتصادی را بر عهده دارد و تاثیرات قابل توجهی در معیشت مردم نداشته از اینرو ضروری است که بنگاه های زودبازده که توسط مردم را‌ه اندازی می شود و تاثیرات شگرفی در مدیریت اقتصادی زندگی شان دارد را از طریق رسانه پرداخته شود.

تورنگ در ادامه بیان داشت: از جمله سیاست های رسانه ای می‌توان به معرفی بنگاه های اقتصادی زودبازده اشاره داشت لذا رسانه می‌تواند واقعیت‌های موجود در بازار داخلی را بررسی و در جهت هدفگذاری برای بهبود عملکردها راهکارهایی از جمله تقویت بنگاه ها یزودبازده، اصلاح سیاست‌ها را ارائه دهد.

قائم مقام مدیر شبکه پنج سیما در خاتمه افزود: رسانه نقشی موثر در ارائه راهبردهای رفع مشکلات اقتصادی دارد و می تواند تاثیرات و عوامل موثر بر چگونگی تحقق  بخشیدن اقتصاد مقاومتی را هم  در اختیار مخاطبان قراردهد. بنگاه های اقتصادی زودبازده می‌تواند نقشی فعال در رفع محرومیت به معنای واقعی داشته باشد.از اینرو در مناطق محروم باید به دنبال از بین بردن فقر اقتصادی باشیم و تلاش کنیم تا در رفع محرومیت به معنای واقعی و همه جانبه بتوان مثمر ثمر بود. بنگاه های اقتصادی نقشی راهگشا در مسیر پیشرفت جامعه به سوی اهداف متعالی و فقر زدایی دارد.

گفتنی است بنگاه های کوچک و متوسط از جمله موثرترین عوامل در رشد و توسعه سیستم‌های اقتصادی و اجتماعی هر کشور محسوب می‌شوند از اینرو مورد توجه مسوولین و دولتمردان  قرار گرفته‌اند. در کشور ما با وجود این که بیش از 95 درصد کل واحدهای تولیدی در گروه صنایع کوچک و متوسط قرار می گیرند  این بنگاه ها سهم قابل توجهی در تولید ناخالص ملی و ایجاد ارزش افزوده کسب نموده اند و از کمبودهای بسیاری رنج می‌برند که ضروری رسانه ها نقش بیشتری را در این جهت ارائه دهند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار