عضو کمیسیون بهداشت مجلس در گفتگو با «بسیج»عنوان کرد
اکبر ترکی گفت: این طرح موجب شده هزینه های مراجعین سرپایی افزایش یابد و بخش دولتی هم نمی تواند به مردم خدمات را به اندازه کافی در همه شهرستانها ارائه دهد.
کد خبر: ۸۸۳۱۸۶۴
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰

لزوم تجدید نظر جدی در طرح تحول سلامت/ افزایش هزینه های مراجعین سرپایی با این طرحاکبر ترکی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به چالش ها و نواقص طرح تحول سلامت اظهار داشت: طرح تحول سلامت فقط هزینه هایی را در بخش بستری شدن کاهش داد.

وی در ادامه این مطلب با بیان اینکه طرح تحول سلامت چالش های بسیار زیادی دارد، افزود: این طرح موجب شده هزینه های مراجعین سرپایی افزایش یابد و بخش دولتی هم نمی تواند به مردم خدمات را به اندازه کافی در همه شهرستانها ارائه دهد.

نماینده مردم فریدن در مجلس با اشاره به اینکه مراجعه به بیمارستان ها در این مدت زیاد شده تاکید کرد: باید این چالش ها را حل کرد و همچنین باید تجدید نظر جدی در طرح تحول سلامت انجام شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه مدیریت هزینه درآمد طرح تحول سلامت اصلاً خوب نبوده بیان داشت: دولت فقط به دنبال این بوده که از منابع مختلف پولها را دریافت و خرج کند و همین مسئله مشکل ساز شده است لذا با این وضعیتی که طرح تحول سلامت پیدا کرده مشکلات بسیار زیادی را در آینده کشور باید شاهد بود.

ترکی یادآور شد: باید برای کمبود منابع در طرح تحول سلامت چاره اندیشی کرد و برخی اصرار نکنند که این طرح 100درصد خوب بوده چراکه در حال حاضر اکثریت پزشکان بویژه بخش خصوصی ناراضی هستند لذا به نظر می رسد اگر بخش خصوصی به کمک بخش دولتی بیاید می تواند مشکلاتی را حل کند.


ارسال نظرات