مستندساز کشورمان گفت: برای مستند ها تبلیغ نشده و رسانه ای نمی شوند و سینماهای سطح شهر به آنها اختصاص داده نمی شود طبیعتا با یک یا دو نمایش مستند ها خیلی دیده نمی شوند.
کد خبر: ۸۸۳۱۸۶۰
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰
تبلیغات کم و محدود بودن سالن ها اجازه دیده شدن مستند ها را نمی دهد
مرتضی شعبانی مستندساز کشورمان در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: تعداد نمایش مستند ها محدود بوده و سالن های سطح شهر کم است.

وی با اشاره به اینکه مستندها در شهرستان ها عمدتا نمایش داده نشد بیان داشت: اما استقبال شد در بعضی از شهرستان ها مثل سنندج مطلع هستیم که مستند ها به سانس فوق العاده هم رسیده ولی چون برای آن تبلیغ نشده و رسانه ای نمی شوند و سینماهای سطح شهر به آنها اختصاص داده نمی شود طبیعتا با یک یا دو نمایش مستند ها خیلی دیده نمی شوند.

مستندساز کشورمان با بیان اینکه تعداد فیلم های مستند در بخش داوری خیلی زیاد نیست اظهار داشت: 11 تا فیلم مستند داشتیم و از بین مستندهایی که من دیدم خیلی از آنها به هم نزدیک بودند به معنای اینکه همه ساختار های خوبی داشتند و موضوعات قابل توجهی را دنبال کرده بودند و نمی شود به این راحتی قضاوت کرد فیلم ما واقعا شایستگی دریافت جایزه تدوین را داشت مستندی که ما تولید کردیم زمان تدوین آن هشت ماه طول کشید .

شعبانی گفت: بعضی از دوستان سینمایی و کارگردان های بزرگ مستند ها را که دیدند اعتراف کردند که این مستندات خیلی از کارهای داستانی قوی تر است و زحمت فراوانی برای آنها کشیده شده است و از مستند "کویرس وطن کوچک من" خیلی استقبال شد.

ارسال نظرات