کلاف پیچیده ی دانشکده ی علوم قرآنی ایلام تبدیل به دغدغه ی سایر دانشجویان انقلابی استان شده یقینا جنبش دانشجویی استان هم پای دانشجویان قرآنی تا حل این مشکل از پای نخواهند نشست و از مطالبات بر حق خود دست نخواهند کشید.
کد خبر: ۸۸۳۱۷۹۵
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳
به گزارش سرویس بسیج دانشجویی، خبرگزاری بسیج؛ جنبش دانشجویان انقلابی در حمایت از دانشکده قرآنی از هیچ تلاشی فرو گذار نخواهند کرد.

بسم الله الرحمن الرحيم
لَّا يُحِبُّ اللَّهُ الْجَهْرَ بِالسُّوءِ مِنَ الْقَوْلِ إِلَّا مَن ظُلِمَ ۚ وَكَانَ اللَّهُ سَمِيعًا عَلِيمًا
خداوند دوست ندارد کسى با سخنان خود، بدی ها را اظهار کند. مگر آن کس که مورد ستم واقع شده باشد. خداوند، شنوا و داناست. (نسا ۱۴۸)
سخن گفتن از قصه ی پر غصه ی دانشکده علوم قرآنی ایلام حقیقتا دردناک است. دانشکده ای که با هدف ترویج قرآن و معارف بلند آن تاسیس شده بود، در پیچ و خم کشاکش جنگ و دعواها و بازی های سیاسی رو به تعطیلی می رود و مسئولان استانی نیز یا بی تفاوت و یا موافق این تعطیلی و انحلال اند. پس از اتفاق ناگوار آذر ماه سال ۹۴ و فوت یکی از دانشجویان این دانشکده به دلیل گازگرفتگی در خوابگاه و متعاقب آن استعفای رئیس پیشین دانشکده، انتظار می رفت مسولان استانی از این واقعه درس عبرت گرفته و بساط سیاسی کاری و جنگ و دعوای بی خودی را از این صحنه جمع کنند و شرایط مناسبی برا تنها دانشکده ی قرآنی استان فراهم کنند که متاسفانه خبری از این موضوع نشد که هیچ، بلکه شرایط سخت تر و پیچیده تر شد.
 
آذر ماه امسال که دانشجویان این دانشکده برای بیان مطالبات شان و درخواست عدم انحلال و ایضا رفع مشکلات دانشکده، در مقابل استانداری ایلام به تجمع اعتراضی آرامی دست زدند، به جای پذیرفته شدن توسط استاندار و یا معاونین وی تهدید به برخورد امنیتی شدند. عجبا! تهدید امنیتی برای یک مطالبه ی به حق.
 
و بعد از آن فشارها برای تعطیلی و انحلال دانشکده بیشتر شده است. اما اگر مسئله را از منظر قانونی نگاه کنیم، طبق صورتجلسه ای که در آن تاسیس دانشکده علوم قرآنی در سال ۸۹ و در دولت دهم به امضای معاون وقت توسعه و نیروی انسانی استانداری نیز رسیده است، ساختمان فعلی دانشکده باید تا زمانی که ساختمان مناسب اداری و آموزشی تهیه می شود، در اختیار این دانشکده باشد، اما استانداری ایلام اقدام به ارسال اخطارهای متعدد و بعد از آن گرفتن بخش اعظم ساختمان از مسئولان دانشکده نموده است در صورتی که مطابق بند الف شرایط تفاهمنامه ای که در همان مقطع به امضا رسیده است، جز چند اتاق، سایر بخش های ساختمان باید کاملا در اختیار این دانشکده باشد.
 
عجیب است دانشکده ای که مطابق قانون مانعی بر سر راه تداوم فعالیت آنها نیست، سالانه چند صد دانشجو داشته و در خروجی های آن قبولی دانشگاه های بزرگ کشور نیز وجود داشته، در سال سوم فعالیت به دنبال اخذ مجوز ارائه رشته های مقطع دکتری و حتی تاسیس واحد بین الملل برای استفاده دانشجویان علاقه مند کشورهای همسایه نیز بوده است، حالا در کشاکش اختلافات سیاسی به چنین وضعی دچار شده است. در شرایطی که وضعیت اخلاقی و آسیب های اجتماعی در ایلام مطابق آمار به نسبت گذشته افزایش یافته است، و نشر معارف قرآنی تاثیر مثبتی در رشد اخلاقی و بهبود وضعیت اخلاقی دارد، بعضا مسئولان استانی از عدم نیاز به دانشکده علوم قرآنی دم می زنند!!
 
در شرایطی که استانداری در داخل شهر ایلام چندین ساختمان متعدد خالی و بلااستفاده دارد، و از دانشکده علوم قرآنی دریغ می کند، اصرار بر انتقال کارهای پژوهشی استانداری هم به همین ساختمان صورت می گیرد. مطابق شنیده ها، ساختمان پشتی همین مجموعه فعلی که متعلق به وزارت خارجه نیز هست، و بخش زیادی از مشکلات فضای اداری و آموزشی دانشکده را می تواند حل کند، بناست ستاد انتخاباتی دولت شود و همانطور که ذکر شد از تحویل ساختمان های بلااستفاده دیگر داخل شهر به دانشکده نیز دریغ می شود.
 
این اختلافات سبب بدبینی سازمان مرکزی به مسولان دانشکده شده و سازمان مرکزی نیز سودای تعطیلی و انحلال دانشکده را در سر دارند و حقیقتا این وضعیت سبب نگرانی و اضطراب و بلاتکلیفی دانشجویان مومن این دانشکده شده است.
 
در حالی که از سال گذشته تاکنون دو نفر از دانشجویان دیگر دانشکده از لحاظ جسمی کماکان متأثر از حادثه گازگرفتگی خوابگاه هستند و همه دانشجویان دانشکده کماکان بلاتکلیف هستند، کلاف پیچیده ی دانشکده ی علوم قرآنی ایلام تبدیل به دغدغه ی سایر دانشجویان و جوانان انقلابی استان شده و حس نگرانی آنان را نیز بر انگیخته است.
 
یقینا جوانان انقلابی استان هم پای دانشجویان مومن دانشکده تا حل این مشکل از پای نخواهند نشست و از مطالبات بر حق خود دست نخواهند کشید. و مسئولان استانی و کشوری نیز موظف اند برای دفاع و حراست از حریم قرآن به صورت جدی وارد عرصه شده و مانع انحلال این دانشکده شده و ایضا رفع مشکلات دانشکده را در دستور کار قرار دهند، چرا که در پیشگاه خدا، مردم و رهبری عظیم الشان شرمنده خواهند شد


انتهای پیام/ 
ارسال نظرات