مصطفی برزگر
فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع):
فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام گفت: هر شهید پرچمی برای افتخار و آزادی و عزتمندی کشور است که به عنوان چراغ هدایت و سلاح برنده ای در برابر دشمنان مقاومت می کند.
کد خبر: ۸۸۳۱۷۸۹
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار سید صادق حسینی روز دوشنبه در آیین استقبال از پیکر پاک 6 شهید دوران دفاع مقدس در فرودگاه ایلام افزود: پیام شهدا در کشور ما یک الگو است که منبع قدرت و جریانی فکری است که هر روز نو می شود.
وی تاکیید کرد: شهدا دست خالی ملت را در مقابل تجهیزات به روز دشمنان آبرومندانه پر کردند و اسلام ناب را در گستره ایران، منطقه خاورمیانه و جهان گسترش دادند و نحوه سبک زندگی اسلامی را به ما آموختند.
فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع)استان ایلام یادآور شد: شهدا برای ما قدرت و اقتدار آوردند و ما امروزه به برکت خون پاک شهیدان از هر موانعی عبور خواهیم کرد و مسیرمان را ادامه می‌دهیم.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ایلام نیز دراین مراسم از شهدا به عنوان سند پر افتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یاد کرد و گفت: آسایش، امنیت و سربلندی امروز ایران اسلامی مرهون مجاهدت های شهدا و ایثارگران عزیز است.
محمد رضا شرف بیانی اظهار کرد: آرامش و امنیت امروزه ما، مرهون فداکاری و از جان گذشتگی شهیدانی است که با حضور در خط مقدم در دفاع از ارزش‌ها و میهن اسلامی به فرمان امام راحل لبیک گفته و به وظیفه انقلاب و جهادی خود عمل کردند.
وی افزود: شهدا امنیت، آسایش و اقتدار را برای کشور به ارمغان آوردند، ما باید امانتدار گوهرهایی که شهدا با خون خود حفظ کردند، باشیم و حضور ما در آیین تشییع و خاکسپاری این عزیزان در واقع نوعی ادای دین به آنها است.
شرف بیانی با اشاره به اینکه تداوم راه انقلاب و امام راحل تضمین کننده بقای نظام جمهوری اسلامی است، یادآور شد: آیندگان تاریخ قضاوت خواهند کرد که شهیدان چه ایثارگری هایی از خود نشان داده اند.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ایلام اضافه کرد: بوی عطر شهادت برای همیشه در استان ایلام به مشام می رسد و نقطه نقطه این استان جای خون پاک شهیدانی است که برای دفاع از آرمان های والای انقلاب و نظام جان خود را فدا کردند تا امروزه ما در آرامش و آسایش زندگی کنیم.
پیکر مطهر 6 شهید گرانقدر اخیرا در شرق رودخانه دجله، زبیدار محل اجرای عملیات های بدر، محرم، شرهانی و کربلای چهار تفحص شده است.
مراسم تشییع پیکر شهدای گمنام فردا سه شنبه 10 اسفند از میدان شهدا تا سپاه ناحیه ایلام برگزار می شود سپس ویژه برنامه هایی در برخی مساجد شهر که میزبان پیکر مطهر شهدای گمنام هستند، برگزار خواهد شد.
تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر 2 تن از این شهدای گمنام در بخش چوار روز چهارشنبه برگزار خواهد شد.
همچنین قرار است پیکر 2 شهید به شهرستان آبدانان منتقل شوند و روز پنجشنبه در بخش مورموری این شهرستان تشییع و به خاک سپرده خواهند شد و آیین شبی با شهدا نیز در این منطقه برگزار می شود.
آیین تشییع و خاکسپاری 2 شهید گمنام نیز قرار است در دانشگاه علوم پزشکی ایلام اجرا شود که روز شنبه هفته آینده برگزار می شود و پیکر مطهر این شهدا توسط دانشجویان از دانشگاه ایلام تا دانشگاه علوم پزشکی تشییع خواهد شد.
به گزارش ایرنا، استان ایلام در دوران جنگ تحمیلی به عنوان جبهه میانی حضور رزمندگان اسلام بود و با توجه به داشتن مرز 430 کیلومتری با عراق تعداد زیادی از عملیات های آن دوران در محدوده این استان اجرا شد.
استان ایلام در دوران هشت سال دفاع مقدس نزدیک به سه هزار شهید، 11 هزار جانباز و 331 آزاده تقدیم اسلام کرده است

 
ارسال نظرات