اهدای جایزه اسکار بهترین فیلم غیر انگلیسی اسکار به فیلم «فروشنده» پس از سناریو ها و واکنش های اخیر اصغر فرهادی در پازل سفارش دهندگان تولید فیلم نشان داد که طرف غربی اسکار را به فروشنده ها می دهد.
کد خبر: ۸۸۳۱۶۷۸
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵
خبرگزاری بسیج_ابوذر باقری: اصغر فرهادی دومین جایزه را با فیلم «فروشنده» از اسکار گرفت، فیلمی که با حمایت مالی شرکت «ممنتو» فرانسه و شیخه المیاسه بنت حمد بن خلیفه آل ثانی دختر پادشاه سابق قطر و خواهر پادشاه فعلی قطر تولید شد همچنان که حامی مالی فیلم قبلی همین کارگردان با عنوان «گذشته» اتحادیه اروپا بود.
 
کشور قطر و نظام پادشاهی آن به عنوان یکی از حامیان مالی گروه تروریستی داعش شناخته می شوند و اصرار آن ها بر حمایت از این کارگردان برای تهیه و تولید فیلم سفارشی در ایران با مضامین سیاه نمایی و تحقیر ملت ایران نشان از برنامه ریزی دقیق دارد. در حالی که جوانان مسلمان کشورهای اسلامی و مستشاران نظامی ایرانی در خارج از مرزها برای امنیت و اقتدار و آسایش هموطنان ایرانی جان خود را در دست گرفته اند و بدون هیچ چشم داشتی همه زندگی و خانواده خود را رها کرده اند و فته اند جای تعجب دارد که اینگونه عده ای با حمایت مالی حامیان مالی و معنوی داعش از پشت به فرهنگ و عظمت و غرور ملی ایرانیان لطمه بزنند.
 
اصغر فرهادی به عنوان پرچمدار ساخت فیلم های سفارشی از غرب در سالیان اخیر به عنوان الگویی برای دیگر فیلم سازانی است که سودای شهرت و کسب جایزه از جشنواره های بین المللی را دارند. رقابت برای نشان دادن سیاه نمایی و موج یاس و ناامیدی در جامعه و بزرگنمایی معضلات اجتماعی در شرايطي که شعار تدبیر و امید داده مي شود جای تعجب دارد، شایان ذکر است بخش قابل توجهي از فیلم های اکران شده در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر نیز همین خط و محتوا را دنبال می کردند.
 
فیلم فروشنده در حالی به عنوان فیلمی ایرانی در اسکار مطرح شده که در اصل تهیه کنندگان و سفارش دهندگان آن خارجی هستند و تنها لوکیشن و کارگردان آن به ظاهر ایرانی هستند و قبل از هر چیز باید این فیلم را یک فیلم قطری یا فرانسوی معرفی میکردند و اگر افتخاری هم دارد برای آن کشورها ثبت شود نه کشور ایران.
 
اهدای جایزه اسکار بهترین فیلم غیر انگلیسی اسکار به فیلم «فروشنده» پس از سناریو ها و واکنش های اخیر اصغر فرهادی در پازل سفارش دهندگان تولید فیلم نشان داد که طرف غربی اسکار را به فروشنده ها می دهد. حال این فروشنده می خواهد اصغر فرهادی باشد یا سیاستمداری که ارزش ها و افتخارات ملي را می فروشد.
 
بالا رفتن از کول هموطنان و بزرگنمایی غیر منطقی مشکلات آنان با هدف کسب رضایت بیگانگان و گرفتن جایزه بی شک نمی تواند افتخاری برای فیلمسازان باشد، مردم بهتر از داوران جشنواره های بین المللی در مورد فیلم ها قضاوت می کنند و قطعا فیلم هایی که در تاریخ این سرزمین ماندگار شده و خواهند شد هیچکدام منوط به دریافت جایزه از جشنواره های داخلی و خارجی نبوده و نخواهند بود.
 
در حقيقت علاقه فرهادی به اين جنس كارها را باید در روحيات او در سراسر عمر كاريش کنکاش کرد. در پايان ذكر اين نكته نيز لازم به نظر مي رسد كه مسئولان اگر بناي تبريك دارند به دختر پادشاه قطر تبريك بگويند!
ارسال نظرات