معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان:
میانگین سرانه دریافتی ایتام در استان طی سال جاری 179 هزار تومان برآورد شده است که این مبلغ نسبت به سال قبل 28 درصد رشد یافته است.
کد خبر: ۸۸۳۱۶۵۰
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه طرح‌های مشارکتی کمیته برای بهره‌‌گیری از ظرفیت حامیان و خیران در بهبود وضعیت مددجویان اجرایی می‌شود، گفت: در قالب طرح اکرام ایتام که حامیان با تقبل بخشی از هزینه‌های ایتام به صورت ماهیانه به عنوان فرزندان معنوی خود مساعدت‌های ممکن را به این گروه از جامعه هدف ارائه می‌دهند. .

رضا حسنلو افزود: همچنین در قالب طرح محسنین حامیان با تقبل بخشی از هزینه‌های فرزندان غیریتیم تحت پوشش، کمیته امداد را ارائه خدمات بهتر به این گروه همراهی می‌کنند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه کمک به ایتام و نیازمندان از تأکیدات دین مبین اسلام است، اظهار داشت: مشارکت خیران موجب عزت بخشی به خانواده‌ها و تامین بخشی از نیازهای آنها می‌شود.

حسنلو در ادامه با ارائه گزارشی از وضعیت اجرای طرح‌های اکرام ایتام و محسنین در زنجان افزود: هم اکنون یک هزار و 565 یتیم و یک هزار و 491 فرزند مشمول طرح محسنین تحت پوشش کمیته امداد استان زنجان هستند.

وی تصریح کرد: طبق آمار حامیان همکار با کمیته امداد استان زنجان در طرح اکرام ایتام 10 هزار و 565 نفر و در طرح محسنین 3 هزار و 676 نفر است.

حسنلو با بیان اینکه میانگین سرانه دریافتی ایتام در استان طی سال جاری 179 هزار تومان برآورد شده است، اضافه کرد: این مبلغ نسبت به سال قبل 28 درصد رشد یافته است.

وی با بیان اینکه میانگین دریافتی فرزندان غیریتیم تحت پوشش در استان 75 هزار تومان است، گفت: این مبلغ در مقایسه با سال قبل 14 درصد رشد کرده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان ادامه داد: در مجموع طی سالجاری میزان مشارکت خیران و حامیان در طرح‌های محسنین و اکرام ایتام 43 میلیارد و 200 میلیون ریال برآورد شده است.

ارسال نظرات