خبرهای داغ:
سرهنگ جهانگیری از برنامه ها و طرح های اجرایی رییس نیروی انتظامی در چهارشنبه آخر سال خبر داد.
کد خبر: ۸۸۳۱۵۶۵
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج،سرهنگ جهانگیر کریمی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج نیوز، در خصوص چهارشنبه‌ سوری پایان سال گفت: طی بررسی‌های 10 سال اخیر روند خسارات و آسیب‌های چهارشنبه سوری هر سال نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.
چهارشنبه سوری سال گذشته تنها یک مورد سوختگی داشته ایم
وی افزود: سال گذشته بنا به گزارش وزارت بهداشت تنها یک مورد اعزام به بیمارستان و سوختگی داشته‌ایم و امیدواریم امسال با توجه به آگاهی که مردم پیدا کردند و همراهی و اطلاع رسانی که شده حتی یک نفر سوختگی هم در بیمارستان‌های سطح استان نداشته باشیم.
سرهنگ کریمی با بیان برنامه‌های تعریف شده برای چهارشنبه سوری آخر سال گفت: با همکاری و مشارکت دستگاه‌های فرهنگی و اطلاع رسانی جهت اطلاع دقیق به مردم در خصوص مسائل چهارشنبه آخر سال مهمترین محور اطلاع رسانی، مراقبت از کودکان، نوجوانان و جوانان، عدم استفاده از مواد محترقه غیر استاندارد است که می‌توانند آسیب‌های بسیار جدی را بوجود آورد.
وی اظهار کرد: در راستای این مشکلات فیلم‌های کوتاه، عکس‌های پر محتوا، بنرها و پوسترهایی متناسب با موضوع مورد نظر طراحی شده و در سطح شهر به نمایش در خواهد آمد.
ممانعت از تردد موتور سیکلت ها در چهار شنبه آخر سال
سرهنگ کریمی در خصوص تردد موتورسیکلت‌ها گفت: در آن روز از تردد موتور سیکلت ها در حوزه‌هایی از شهر جلوگیری کرده و  متخطیان را اعمال قانون می کنیم.
وی عنوان کرد: حضور بیشتر ماموران پلیس راهور در سطح شهر باعث کاهش تخلفات و آسیب‌ها در آن روز می‌شود.
وی تاکید کرد: وظیفه ما حفظ امنیت مردم در سطح پیاده روها و معابر پیاده رو است و از این رو حضور پلیس کمک می‌کند تا این امنیت به خوبی برقرار شود. 
دستگاه‌ها متناسب با ظرفیت‌ خود در 4شنبه سوری فعالیت می کنند
سرهنگ کریمی خاطر نشان کرد: با دستگاههای دولتی استان جلسه داشتیم و یکی از موضوعات اصلی مطرح شده درجلسه بحث چهار شنبه سوری آخر سال بود که همه دستگاه‌ها متناسب با ظرفیت‌ها و وظایف مورد نظر اقدام می نمایند.
وی در خصوص همکاری آموزش و پرورش استان اصفهان در راستای فرهنگ سازی و اطلاع رسانی چهارشنبه آخر سال گفت: از آنجایی که بیشتر مخاطبان ما در شب چهارشنبه سوری جوانان و نوجوانان هستند، آموزش و پرورش با ارائه بروشورها، بنرها و اختصاص برنامه‌هایی، آگاهی رسانی خطرات و آسیب‌های آن روز با مواد محترقه را در دستور کار خود قرار داده است.
فعالیت‌های انتظام بخشی توسط نیروی انتظامی راهور
بخشی از فعالیت‌های نیروی انتظامی فعالیت ایجابی است و بخش دیگر فعالیت‌های انتظام بخشی. در چهارشنبه آخر سال انتظام بخشی در حوزه ترافیک شهر و تمرکز پلیس بر محدوده‌های مختلف شهر با نظارت و هدایت تیم‌های ویژه ترافیک شهر روان سازی می شود.
وی ادامه داد: در سال گذشته با توجه به فرهنگ سازی و انتظام بخشی انجام شده خوشبختانه چهارشنبه آخر سال چهار راه‌ها، میادین و خیابان‌ها عاری از هرگونه ترافیک سنگین گزارش شد و امیدواریم امسال هم با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده سطح شهر با حجم کم و ترافیک روانی روبه رو باشیم.

برخورد با صنوف توزیع مواد محترقه
سرهنگ کریمی در خصوص برخورد با صنوفی که اقدام به توزیع مواد محترقه غیر استاندارد یا قاچاق کنند اظهار کرد: طی جلسات، اخطارها و تذکرات انجام شده خوشبختانه با اعلام همکاری و همیاری خوب آنها مواجه شدیم و نیروی انتظامی همچنان به بازدیدهای خود ادامه می‌دهد و به صورت ویژه در گلوگاه‌ها و سطح شهر با هر گونه حمل و نقل مواد محترقه برخورد می‌کنیم.
وی از مردم و شهروندان خواست اگر اطلاعاتی در خصوص خرید و فروش و جابجایی مواد محترقه  داشتند حتماً با تلفن 110 پلیس تماس بگیرند گزارش بدهند.
وی ادامه داد: دادن این اطلاعات برای تیم ماموران انتظامی بسیار مؤثر است و می‌تواند در پیشگیری آسیب ها و ناهنجاریها کمک کند.
کشف و ضبط  مواد محترقه خطرناک
وی ادامه داد: در بازدید انجام شده یک مورد از واحد صنفی مقداری مواد محترقه خطرناک کشف و ضبط شد و با هماهنگی های انجام شده با دستگاه قضایی پرونده به مراجع قضایی ارسال شد و از آنجایی که این افراد با سلامت مردم بازی می‌کنند با مجازات سنگین و برخورد قاطع روبرو خواهند شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار