عضو کمیسیون تلفیق بودجه با اشاره به تبعیض آمیز بودن مصوبه معافیت مالیاتی تاکید کرد، این نوع تبعیض بین کارگران و کارمندان دولت در کشور بی سابقه است.
کد خبر: ۸۸۳۱۵۴۳
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، سید حسن حسینی شاهرودی گفت: در مصوبه هرساله مجلس در بودجه‌، سقف معافیت مالیاتی حقوق کارگران و کارمندان یکسان تعیین می‌شد و در گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه نیز فرقی میان معافیت مالیاتی کارمندان دولتی و بخش خصوصی نبود و موضوع "برای سایرین 1.5 میلیون تومان در ماه" در زمان  بررسی گزارش کمیسیون تلفیق در صحن مجلس و از سوی رئیس کمیسیون مطرح شد.

دبیر کمیسیون اقتصادی با اشاره به این موضوع که یکی از علائق دولت افزایش درآمدهای مالیاتی است، گفت:دولت تا جای ممکن با معافیتهایی به این شکل مخالفت می‌کند اما نکته‌ای که در اینجا ایجاد شده نوعی تبعیض بین کارمندان دولت و کارگران است، این نوع تبعیض تاکنون در کشور وجود نداشته است.

حسینی با بیان اینکه دولت به کمک فشار برخی نمایندگان توانسته است سقف معافیت کارمندان خود را افزایش دهد، گفت: اگر نگاه عدالت محور به این موضوع داشته باشیم،  وضعیت معیشتی مردم چه در بخش خصوصی و چه در بخش دولتی تفاوتی باهم ندارد به همین دلیل همه افراد باید یکسان دیده شوند. بر اساس برخی اظهارات امروز چندین میلیون نفر زیر خط فقر قرار دارند و این گونه تبعیضهای مالیاتی نیز موجب افزایش بی عدالتی در جامعه میشود.

عضو کمیسیون تلفیق تاکید کرد، در زمان بررسی این بند لایحه در کمیسیون نکته خاصی وجود نداشت و هیچ گونه تبعیضی وجود نداشت اگر رئیس کمیسیون این موضوع را در کمیسیون مطرح می‌کرد، با مخالفت نمایندگان مواجه می‌شد اما به نظر می‌رسد با مطرح شدن این موضوع در صحن علنی مجلس و کمک گرفتن از برخی فضاسازیها توانسته‎اند این بند را در صحن علنی به تصویب برسانند و نمایندگان متوجه اهمیت این موضوع نشده اند.

ارسال نظرات