رئیس سازمان بسیج عشایری در گفتگو با «بسیج»:
سردار محمدی گفت: حوادث غیر مترقبه و خصوصا سیل به مراتع و ایل راه ها و سامانه های زیستی عشایر را اسیب جدی وارد کرده است.
کد خبر: ۸۸۳۱۵۴۱
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۰
سردار علی پاشا محمدی رئیس سازمان بسیج عشایری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج با اشاره به بلاهای طبیعی که در سرتاسر کشور رخ داره گفت: متاسفانه سیلی که در مناطق شرقی و غربی کشور اتفاق افتاد خساراتی به مراتع و احشام عشایر کشور وارد کرد و در برخی استانها مناطق ییلاق و قشلاق عشایر نیز از بین رفته است.
 
رئیس سازمان بسیج عشایری افزود: در بحث حوادث غیر مترقبه و خصوصا سیل که استانهای فارس، کرمان، بوشهر و سیستان و بلوچستان را درگیر کرده و عمدتا به مراتع و ایل راه ها و سامانه های زیستی عشایر را اسیب جدی وارد کرده است.
 
وی در ادامه با بیان اینکه در خیلی از مناطق عشایر دام و طیور خود را از دست داه اند، تشریح کرد: بسیج عشایری در گام اول وظیفه امداد رسانی داشت و در استان های سیل زده به یاری عشایر رفت و تا حد توان به یاری رسانی و خدمات دهی را به عزیزان عشایر انجام داد.
 
سردار محمدی خاطر نشان کرد: بسیج عشایری در قدم اول مطالبه‌گری از دستگاههای مربوط را مدنظر قرار داده است و برآورد خسارت و جبران آن به‌عهده استانداری ها و ستاد حوادث غیر مترقبه و دستگاه‌های متولی به جامعه عشایری مثل سازمان امور عشایری کشور است.
 
 رئیس سازمان بسیج عشایری در پایان یاد اور شد: متاسفانه در سیلی هم که پارسال مهر ماه در استانهای غربی کشور اتفاق افتاد خسارات زیادی به مراتع به دام و ایل راها و زندگی عشایر وارد شد که متاسفانه هنوز هم در خیلی از مناطق هنوز هم جبران و اعتباری برای ان پیش بینی نشده است.
ارسال نظرات