فرمانده ناحیه مقاومت زرندیه گفت: رویکرد سپاه، رویکردی فرهنگی با هدف کاهش آسیب‌های فرهنگی و بحث جهاد فرهنگی، گفتمان سازی، تشکیل کارگروه‌های تخصصی فرهنگی با حضور نخبگان تاثیر گذار است.
کد خبر: ۸۸۳۱۴۶۸
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۸

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سرگرد پاسدار محمد مهجوری درخصوص فعالیت‌های سپاه و بسیج در عرصه های گوناگون فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، امنیتی و... گفت: سپاه و بسیج فتنه های بزرگی را از بدو پیروزی انقلاب اسلامی خنثی کرده اند، بلایی که بر سر عراق و سوریه آمد به خاطر این بود که ارتش این کشورها ارتباطی با بدنه مردم نداشتند و امروز به این سرنوشت دچار شده‌اند.

وی توجه خاص به ابعاد فرهنگی، اقتصادی، محرومیت زدایی، تقویت بنیه دفاعی شهرستان، خدمات‌رسانی به آحاد مردم، بصیرت افزایی، و غیره را از اولویت های کاری دانست و گفت: شعار محوری سپاه زرندیه، تقویت بسیج و تقویت روحیه انقلابی گری و استکبارستیزی، تشکیل و اداره هیئت‌های اندیشه‌ورز به ویژه پایگاه های مسجد محور بوده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج زرندیه تصریح کرد: امروزه یکی از ترفندها و توطئه‌های دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نفوذ در لایه‌های آسیب پذیر امت اسلامی است.

سرگرد پاسدار محمد مهجوری افزود: برای پی بردن به این موضوع باید کتاب "دستهای ناپیدای" مستر همفر (جاسوس انگلیس در بلاد اسلامی) را مورد مطالعه قرار داد تا عمق این نفوذ را در جامعه کنونی را متوجه شد؛ در این کتاب یکی از راهکارهای نفوذ در ممالک اسلامی، نفوذ فرهنگی و اعتقادی و تغییر باورها مطرح شده است.

وی افزود: در حال حاضر از مهمترین آسیب‌هایی که در عصر جهانی شدن عموم کشورها از آن رنج می برند نفوذ فرهنگی است و همین مقوله به ابزار جنگ نرم و تهدید علیه کشور عزیزمان تبدیل گردیده که اگر مراقبت نکنیم می‌تواند باعث بروز خسارت‌های گوناگون در ابعاد مختلف، اجتماعی، روانی، خانوادگی، بهداشتی و اقتصادی در سطح کشور به جای بگذارد.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت زرندیه با اشاره به اقدامات و فعالیت هایی که قانون اساسی برعهده این نهاد مقدس نهاده است، گفت: رویکرد سپاه، رویکردی فرهنگی با هدف کاهش آسیب‌های فرهنگی و بحث جهاد فرهنگی، گفتمان سازی، تشکیل کارگروه‌های تخصصی فرهنگی با حضور نخبگان تاثیر گذار است و قرارگاه نهضت روشنگری با محوریت بصیرت افزایی و هدف ترویج سبک زندگی اسلامی، مطالبه گری، ظلم ستیزی و یاری رساندن به مظلومین از مهمترین اقدامات سپاه زرندیه در این مقوله است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات