خبرهای داغ:
هر ساله به مناسبت های مختلف مانند هفته دولت و دهه فجر در هر شهرستان مانند باغملک کلنگ وعده ها به زمین زده می شود اما خبر به بهره برداری رسیدن پروژه ها را شاید نسل های بعد هم مخابره نکنند.
کد خبر: ۸۸۳۱۴۳۸
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۲

مقبره شهدای گمنام باغملک سال گذشته در واپسین روزهای دهه فجر ۹۴به پروژه های شهرداری رسید و شهرداری داوطلب ساخت این پروژه شد که بنا بود فاز اول این طرح طی مدت ۶ ماه افتتاح شود و می بینیم که به پروژه های دهه فجر سال ۹۵ هم نرسید.

چه بسیار کلنگ هایی که به زمین زده شد و به حال خود رها شدند بدون آن که هیچ گونه ثمره و کار مفیدی در پی داشته باشند و چه بسیار مصوباتی که تصویب شد اما به مرحله اجرا نرسید؛ چه بسیار پروژه هایی که از زمان افتتاح آنها گذشت و هنوز به بهره داری نرسیدند.

تپه شهدای گمنام باغملک بعد از گذشت چندسال، که در سایه بیمهری و بیتوجهی مسئولان در گمنامی به سر می برد و یادمانی برای دو کبوتر خونین حرم عشق، احداث نشده بود بهمن ماه سال گدشته رنگ وبوی دیگری به خود گرفت  .

مقبره شهدای گمنام بعد از گذشت بیش از سه سال که همچنان مورد غفلت قرار گرفته بود در روزهای واپسین دهه فجر سال ۹۴ به لیست پروژه های شهرداری رسید و شهرداری باغملک داوطلب کلنگ زنی احداث این مقبره شد.

* ۱۳۹۴/۱۱/۲۳ – فاز اجرایی این طرح  طی مدت ۶ ماهه است

 

در آئین کلنگ زنی یادمان شهدای گمنام باغملک  حسن نبوتی شهردار باغملک در مورد این پروژه اظهار داشت : برای ساخت مقبره شهدای گمنام زیر نظر بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس ستادی متشکل از فرمانداری ، بنیاد شهید ،سپاه ، دفتر امام جمعه و شهرداری تشکیل شد که اعتبارات زیر نظر این ستاد هزینه می شود.

 

شهردار باغملک بیان کرد: فاز اجرایی این طرح ،ساخت رواق و محوطه سازی طی مدت ۶ ماهه است و شامل کف پوش ،آب نما و چراغ می شود.

*۱۳۹۴/۱۱/۲۳ –همه موظف هستند در این پروژه شهرداری را کمک کنند

حجت الاسلام و السلمین هاشمی نژاد امام جمعه باغملک در حاشیه این کلنگ زنی با شوخ طبعی به مسئولین حاضر و ناظر گفت : اینکه بعضی مسئولین گمان کنند اگر کلنگ نزنند در ساخت این پروژه سهیم نیستند اشتباه می کنند ، چه مسئولینی که کلنگ زدند و چه کسانی که کلنگ نزدند در این پروژه موظف هستند شهرداری را حمایت و کمک کنند.

 

*۱۳۹۴/۱۰/۲۳- امیداوریم مقبره شهدای گمنام باغملک هم بزودی ساخته شود

 

سردار محمد باقرزاده مسئول کمیته جستجوی مفقودین در مراسم تشییع تفحص گر باغملکی در اکثر جزایر خلیج فارس شهید گمنام دفن کردیم و امیداوریم مقبره شهدای گمنام باغملک هم بزودی ساخته شود و این خط شهادت و عزت را نباید رها کنیم .

*۱۳۹۵/۰۲/۱۶ – پیشرفت ۲۵ درصدی پروژه مقبره شهدای گمنام باغملک

شهردار باغملک در خصوص پروژه یادمان شهدای گمنام باغملک گفت : از روز کلنگ زنی این پروژه شروع به کار کرد و تا کنون پروژه ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت ، کار برق رسانی مقبره انجام شد و در حال اجرای شناژبندی کف کار هستیم و با توکل به خدا طی همان زمان ۶ ماهه پروژه احداث می شود.

 

*۱۳/خرداد/۱۳۹۵ – پیشرفت ۲۵ درصدی فاز اول این طرح

 

مهرزاد برون ، مسئول واحد عمران شهرداری باغملک  گفت؛ فاز اول این طرح که شاهد آغاز و پیشرفت ۲۵ درصدی آن می باشیم شامل مراسم کلنگ زنی، انتخاب پیمانکار، تجهیز کارگاه، اجرای زیرسازی ها، سنگ کاری، شناژهای عمودی و افقی و احداث کامل مجموعه رواق ها، محوطه سازی و اجرای سکو و نصب برج پرچم، همچنین زیرسازی پارکینگ می باشد.

 

*اسفند۹۵ – یادمان شهدای گمنام تا پایان دوره شورای شهر تکمیل می شود

 

سپاس زاده رئیس شورای شهر باغملک در خصوص این پروژه  در گفتگو با خبرنگار ما گفت: در این دوره پروژه رواق سازی و محوطه سازی یادمان شهدای گمنام انجام می شود که نزدیک به اتمام است ضمن اینکه با رایزنی های انجام شده جاده تا تپه شهدای گمنام آسفالت خواهد شد تا پایان دوره خود روی این پروژه تمرکز می کنیم و ان شاالله به بهره برداری خواهد رسید.

 

شهدای گمنام باغملک  چندین سال پیش تشییع و در تپه ورودی شهر به خاک سپرده شدند، چندین سال بود که به فراموشی سپره شده و کسی احوالی از آنها نمی پرسید که سال گذشته در واپسین روزهای دهه فجر ۹۴به پروژه های شهرداری رسید و شهرداری داوطلب ساخت این پروژه شد که بنا بود فاز اول این طرح طی مدت ۶ ماه افتتاح شود و می بینیم که به پروژه های دهه فجر سال ۹۵ هم نرسید.

حال خبر از افتتاح این پروژه تاپایان این دوره از شورای شهر رسید، باید دید چه کسی بانی فازهای بعدی این طرح اسلیمی، اسلامی خواهد شد و دیگر اعضای ستاد ساخت یادمان شهدای گمنام به چه میزان در آن سهیم هستند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها