رئیس مرکز فنی و حرفه ای پسران کهگیلویه از برپایی بیش از 42 کارگاه سیارآموزشی و حرفه آموزی در مناطق روستایی وعشایری این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۸۳۱۴۰۱
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۷

رئیس مرکز فنی و حرفه ایی پسران شهرستان کهگیلویه گفت: عملکرد امسال جامعه هدف این مرکز بالغ بر 243 هزار نفر ساعت آموزش های فنی و حرفه ای در رشته های مختلف بود که از این تعداد بیش از 130 هزار نفر ساعت در بخش ثابت و 110 هزار نفر ساعت هم در بخش سیار یا واحدهای سیار به کارآموزان ارائه شده است.
طاهر دمساز با بیان اینکه ارائه آموزش های فنی و حرفه ای در بخش سیار با اولویت روستاها و مناطق عشایری دورافتاده و کمتر برخورداراست افزود: خوشبختانه در واحدهای سیار تحت عنوان روستا، عشایر، کمپ ها، زندان و پادگان، بیش از 42 کارگاه آموزشی در رشته های مختلف فنی و حرفه ای برای علاقمندان و کارآموزان دایر شده است.
وی رشته های مکانیک خوردو، زنبورداری، طراحی دوخت، خیاطی، صنایع پوشاک، دوخت لباس سنتی، پرده دوزی، نگهداری کودکان یک تا 7 سال را از جمله رشته های بخش سایر اعلام کرد و گفت: ارائه رشته های فنی و حرفه ای در مناطق روستایی و عشایری به کمک دهیاران و متناسب با ظرفیت روستاها نیاز سنجی شده و دوره های آموزشی برای کارآموزان برگزار می شود.
رئیس مرکز فنی و حرفه ای با بیان اینکه دوره های آموزشی و مهارت آموزی در روستاها با استقبال خوب اهالی مخصوصا بانوان قرار گرفته است افزود:این دوره ی آموزشی در راستای عملیاتی کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی در مناطق روستایی و عشایری و مناطقی که از مرکز شهر فاصله داشته و امکان مراجعه به مرکز ثابت را ندارند برگزار می شود.
دمساز با بیان اینکه در بخش ثابت 27 کارگاه آموزشی در رشته های مختلف برای کارآموزان دایر است گفت: برگزاری این دوره های آموزشی موجب شده که جوانان در روستاها با مهارت ها و حرفه های مختلف آشنا شده و زمینه اشتغال و فرصت های شغلی متناسب با ظرفیت روستاها برای آنان فراهم شود.

ارسال نظرات