برگزاری جشنواره تئاتر مردمی بچه های مسجد در کهگیلویه و بویراحمد نوید بخش تحولی شگرف در هنر این استان است.
کد خبر: ۸۸۳۱۳۹۷
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۰
مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی پایان تئاتر مردمی بچه های مسجد در یاسوجکشور در آئین اختتامیه نخستین جشنواره استانی تئاتر مردمی بچه های مسجد در یاسوج با ابراز خرسندی از برگزاری این جشنواره برای نخستین بار در استان کهگیلویه و بویراحمد آن را نوید بخش ایجاد تغییر و تحولی شگرف در هنر این استان به ویژه در بخش تئاتر دانست و گفت:هنرمندان و فعالان در عرصه هنر تئاتر باید با تولید نمایش های فاخر و اثرگذار و حرفه ای زمینه جذب حداکثری مردم و مخاطبان را فراهم کنند.
کورش زارعی مردم و مخاطب را از پشتوانه ها و سرمایه های اصلی هنر تئاتر برشمرد و افزود: تئاتر و نمایش بدون مردم هیچ هویتی ندارد و هنرمندان باید فاصله گرفتن مردم با این هنر را با تولید آثار فاخر کم کنند.
وی استان کهگیلویه و بویراحمد را دارای فرهنگی ناب،غنی و اصیل ایرانی برشمرد و ادامه داد: هنرمندان و مسئولان این استان نباید اجازه دهند این هنر مثل سایر استان ها کم رنگ و بی روح شود چرا که دارای استعدادهای انسانی بالایی است.
زارعی با بیان اینکه حوزه هنری کشور آمادگی دارد تا با بکار گماردن و استفاده از ظرفیت های اساتید مجرب تئاتر کشور در زمینه های نمایشنامه نویسی،کارگردانی و بازیگری حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد را کمک کند گفت: در جشنواره سال آینده به طور قطع از نمایشنامه های برتر این استان استفاده می شود.
رئیس حوزه هنری استان il گفت: نمایش آخرین بنفشه به کارگردانی مسعود ضرغامی، سالهاست که ماه پشت ابر نیست به پایان تئاتر مردمی بچه های مسجد در یاسوجکارگردانی جواد مهرابی نسب و نمایش پمپ به کارگردانی داوود پارسا با رای هیئت داوران به عنوان آثار و نمایش نامه های برتر به مرحله کشوری این جشنواره راه یافتند.
شریف اسلامی افزود: تجلیل از موسیقی،طراحان صحنه،کارگردان ها، بازیگران مرد و زن،نمایش های برتر و نیز تجلیل از خانواده هنرمند فقید تئاتر استان مرحوم رحیم زارعی و پیشکسوت تئاتر استان اردشیر کیانی از دیگر برنامه های جانبی این جشنواره بود.
گفتانی است 14 اثر به دبیرخانه این جشنواره دو روزه ارسال شد که از این تعداد با رای هیئت داوران 9 اثر به مرحله بعد و از این تعداد هم 3 اثر به عنوان آثار برتر به مرحله کشوری چهارمین جشنواره مهرواره تئاتر مردمی بچه های مسجد که سال آینده در تهران برگزار می شود راه یافتند.
نخستین جشنواره تئاتر مردمی بچه های مسجد با معرفی آثار برتر در یاسوج به کار خود پایان داد که در پایان آن دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد استان با حضور کورش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی کشور راه اندازی شد.
ارسال نظرات