نخستین نشان حلال استاندارد به یکی از کشتارگاههای مرغ در یاسوج اعطا شد.
کد خبر: ۸۸۳۱۳۹۶
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۸
مدیر کل دفتر نماینده ی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی درنشست اعطای نشان حلال استاندارد دریاسوج با اشاره به اینکه 700 کشتارگاه در کشور دارای ناظر وکارشناس فقهی هستند گفت: با اعطای این نشان زمینه صادرات به کشور های اسلامی،غیر اسلامی وایجاد گردش مالی ورود ارز به داخل کشور فراهم میشود.
فلسفی با بیان اینکه تولید غذای حلال در دنیا به عنوان یک موضوع مهم به ویژه در جهان اسلام است وگردش مالیِ در دنیا از طریق این صنعت 3 هزار میلیارد دلار است گفت: از سال 87 و بامشارکت حوزه ی نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، سازمان ملی استاندارد، وزارت صنعت، معدن وتجارت، وزارت بهداشت درمان وآموزش پزشکی و بخش خصوصی، اعطای نشان استاندارد حلال در ایران آغاز شد.
وی ادامه داد: از هم اکنون واجدان شرایط صنایع بزرگ وکشتارگاه ها می توانند برای دریافت این نشان اقدام کنند.
فلسفی با بیان اینکه با دریافت این نشان زمینه صادرات در حوزه های بین المللی فراهم می شود گفت: بادریافت نشان استاندارد حلال امکان صادرات کشور های مختلف دنیا فراهم و57کشور دنیا عضو مجموعه ی کامسک و اسمیک "موسسه اندازه شناسی سازمان کنفرانس اسلامی" هستند.
محنایی معاون امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندارکهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: نظارت شرعی و استاندارد حلال مکمل هم هستند که هم پشتوانه ی علمی و بهداشتی دارندکه صاحبان صنایع میتوانند با دریافت این نشان به توسعه ی صادرات خود کمک کنند.
متقی مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان هم گفت:به دلیل بازار گسترده ای این نشان در کشور های اسلامی و غیر اسلامی، صاحبان صنایع وکشتارگاهها میتواند با دریافت این نشان زمینه ی رونق اقتصادی خود را فراهم کنند.
ارسال نظرات