خبرهای داغ:
رئیس سازمان نظام مهندسی آذربایجان غربی گفت: ۲۱۵ مقاله در چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ارائه شده که از این میان ۷۱ اثر به مرحله نهایی رسیده است.
کد خبر: ۸۸۳۱۳۷۱
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، جعفر هاشم‌زاده در چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران که در پردیس دانشگاه ارومیه برگزار شد اظهار داشت: کمیته علمی این کنگره فعالیت خود را از خرداد سال 95 بر اساس چارچوب ابلاغی از سوی سازمان میراث فرهنگی شروع کرد و استفاده از نظرات مدیران و صاحب‌نظران در زمینه‌های مدیریتی، تاریخی و فرهنگی را برای خود به عنوان یک فرصت هدفگذاری کرد.

وی افزود: چهارمین کنگره تاریخ معماری از نظر جمع آوری مقالات در رده نخست کنگره‌ها قرار دارد و با قبول شدن 215 مورد از 218 مقاله ارسالی بهترین آمار را به ثبت رسانده است بنابراین مقالات در قالب فرمت‌های ایحاد شده در سایت بارگذاری شده‌اند که در نوع خود بسیار مناسب است.

هاشم زاده تصریح کرد: از 215 مقاله تعداد 71 مقاله به عنوان مقاله‌های نهایی پذیرش شده‌اند و در این کنگره از تعداد مقاله‌های نهایی 15 مقاله تحت عنوان سخنرانی ارائه می‌شود و 51 مقاله نیز به عنوان واجد ارزش در کتاب معماری تاریخ استان چاپ و عرضه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مقاله‌های ارائه شده بر اساس محورهای 8 گانه جمع آوری شده‌اند و تعداد 66 مقاله باستان شناسی، معماری و شهرسازی و 34 مقاله تحت عنوان راه‌های فرهنگی و عناصر وابسته ارائه شده و مقاله‌های مربوط به میراث، آب و کشاورزی و ناملموس نیز کمترین میزان را به خود اختصاص داده‌اند.

رئیس سازمان نظام مهندسی آذربایجان غربی گفت: طی جلسات برگزار شده طبق نظر اعضای کمیته علمی کنگره پیشنهادی مبنی بر برگزاری 2 مسابقه و 3 نمایشگاه طی کنگره داده شد و با کمک مسئولان و طرح‌های دانشجویان به این پیشنهادات جامه عمل پوشانده شد.

وی افزود: 6 پنل تخصصی با مفاهیم محوری در طول کنگره برگزار می‌شود که پنل مدیریت ذخایر فرهنگی یکی از مهم‌ترین موضوعات قابل بحث است و امید می‌رود این کنگره به عنوان معرفی برای تاریخ شهرسازی و معماری استان شود.

ارسال نظرات