حجت الاسلام گواهی در چهارمین یادواره شهدای جامعه پزشکی تهران:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه محمد رسول الله (ص) در چهارمین یادواره شهدای جامعه پزشکی تهران گفت: ما امروز به برکت شهدای عزیز زنده ایم. ما به خاطر شهادت طلبی ها الان در اوج قدرت هستیم.
کد خبر: ۸۸۳۱۲۵۲
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۶

 به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج چهارمین یادواره شهدای بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ صبح امروز با حضور نظام الدین طباطبایی مسئول بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ و مسئولان کشوری و لشکری و اساتید دانشگاه و چهارده خانواده معظم شهدا در سالن همایش های علوم پزشکی تهران برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین گواهی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه محمد رسول الله (ص) در این یادواره ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای به خون خفته از صدر اسلام تا به امروز گفت: درود می فرستیم بر روح پاک همه شهدای انقلاب، شهدای دفاع مقدس و شهدای ترور و مدافعان حرم و آخرین خیل شهدایی که در حادثه پلاسکو در حال خدمت به هموطنانمان جان خود را تقدیم کردند.

وی افزود: شهدا با کوله باری از تجربه ایثارگری رفتند و ما امروز از بازماندگانیم. این ما هستیم که باید راه و مسیر شهدا را ادامه دهیم.

حجت الاسلام گواهی با اشاره به لوازم ادامه راه شهدا بیان داشت: پیامبر اکرم (ص) می فرمایند " هرچیز خوبی خوبتری دارد مگر شهادت که بالاتر از آن چیز دیگری وجود ندارد. شهدا به کمال مطلق رسیدند و ما امروز به برکت شهدای عزیز زنده ایم. ما به خاطر شهادت طلبی ها الان در اوج قدرت هستیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه هشت سال دفاع مقدس برای ما همچون هزاران دانشگاه عمل کرد گفت: دفاع مقدس یک شبه درس ایثار و از خود گذشتگی، وفا، صمیمیت و خود را ندیدن را به ما آموخت.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه محمد رسول الله (ص)با اشاره به مهم ترین ویژگی های شهدا اظهار داشت: التزام به اسلام از مهم ترین ویژگی های شهدا بود شهدا به معنای واقعی اسلام را پذیرفتند حتی برخی از آنها مانند شهید فهمیده به سن تکلیف خم نرسیده بودند اما به آغوش اسلام رفتند.

وی در ادامه گفت: شهدا مرزبندی پررنگی با دشمنان اسلام داشتند؛ نمی شود انسان گاهی انقلابی و گاهی در جهت کمک به ضد انقلاب باشد باید مرزبندی روشن و شفافی داشت. بصیرت دینی و سیاسی شهدای عزیز ما مثال زدنی است.

این مقام مسئول با اشاره به ویژگی تقوای فردی و جمعی شهدا گفت: تقوا در گفتار و کردار شهدا موج می زد. گمشده جامعه امروز ما اخلاق است برخی مواقع بد اخلاقی های سیاسی در جامع ما به حد بالایی می رسد تهمت زدن ها، ناسزاگویی ها نشان می دهد اخلاق در جامعه ما گم شده است درحالیکه شهدا اخلاق مدار بودند و اهل غیبت و تهمت نبودند.

حجت الاسلام گواهی خاطر نشان کرد: شهدا هرگز راضی نمی شدند در اطاعت پذیری از امام زمانشان کوتاه بیایند و همواره دفاع مومنانه از ولی فقیه داشتند. همانگونه که حضرت فاطمه (س) نیز در دفاع از امام زمانشان کم نگذاشتند و جان خود را تقدیم کرد تا به امام زمانش آسیبی نرسد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه محمد رسول الله (ص) یکی از ویژگی های دیگر شهدا را اعتقاد واقعی به مردم معرفی کرد و ابراز داشت: شهدا این قدرت عظیم را به کشور ما داده اند در حال حاضر رشته های تخصصی و فوق تخصصی در کشور ما زبانزد است و همه اینها به برکت خون شهدا است.

وی با بیان اینکه ما الان متهم به داشتن بمب اتم هستیم گفت: رئیس جمهور آمریکا در اولین سخن خود از موشک بالستیک ایران می پرسد و این یعنی همان برکت خون شهدای ما؛ ما امروز به برکت شهدا در نقطه اوج قدرت و مدیون آنها هستیم.

حجت الاسلام گواهی با بیان اینکه امروز همه ما وظیفه ای داریم که شهدا آن را بسیار سنگین و خطیر کرده اند گفت: دشمن می خواهد ما را از فرهنگ اصیل جدا کند لذا ما باید نسبت به دین و فرهنگ خود هوشیار باشیم. وظیفه دیگر ما اطاعت پذیری از جانشین امام زمان (عج) است.

این مقام مسئول در پایان تاکید کرد: هدف از اینگونه یادواره ها باید این باشد که مسئولان قدر مردم را بدانند.


ارسال نظرات